lördag 6 juni 2009

blandat!







Mitt nya liv har börjat... jag är helt plötsligt mamma
å sambo med en pappa?!?!?! Vi har världens underbaraste
dotter....den kärlek vi känner är obeskrivlig!!!! Hon är helt fantastisk=)

Jag har nu gått ner 16kilo ( på 14 dagar) GRYMT!!!
Viktuppgången spelade mig ingen stor roll...men Åååååå va
härligt det är å rasa neråt =)
Allt med våran Ronja fungerar perfekt...Amningen funkar kanon....
hon sover HELA nätterna..vaknar vid 5-6 på morgonen
somnar om efter mat å sover till 9-10!!

Nu börjar hon vara mer vaken...hon tittar å tittar å tittar!
Hon väger nu vid 2 veckors ålder 4640 gr! och hos barnmorskan
igår så vände hon sig från rygg till sida!! Hon e en stark tjej!




Sandra va å hälsa på!!!



Och Linda å Amanda va här



Stora napp-problem =)



Men Amanda kan hon =)



Se där...hon somnade



Chilli vill gärna ligga på amningskudden



Idag va vi på staffepromenad i slottskogen!!!
Min älskade bebis är så van vid hundar...hon vakna inte
av 10 sjungande staffar=) SKÖNT



Chilli kollar till Ronja



Mormor va med oxå =)



Förra fredagen hade vi bvc på hemmabesök...
vägde Ronja 4460 gr vägde hon då



Ronja å pappa pantar =)



Ronja med sin cooola kusin Rasmus!!!!



Hmmmm....fått "konsertbiljetter" av pappa?!?!
Ha ha ha det kommer bli en kanondag!!!


Mormor å Ronja å Chilli myser



Mmmmmys

4 kommentarer:

Lena sa...

åhhh mys =)

Anonym sa...

Brukar dim mamma ligga med skorna på i sängen ?!!!!!!!!!

Lola sa...

ha ha ha ha, sicken skillnad det kan vara =) Var på bvc med Amanda (11veckor) i fredags & då var hon 60cm lång & vägde 4960gram, Ronja är tätt efter henne ;)

martina sa...

Heej!
WOW vad jag hoppas på att jag oxå kan rasa av mig 16kg på 14 dagar!!! Jag har tyckt det är SKITJOBBIGT att gå upp i vikt o bara längtar tills jag kan få kämpa bort dom igen, vilken dröm att kilona bara trillat bort på 2 veckor *avundsjuk*
KRAM på er