måndag 16 augusti 2010



Jisses va tiden går fort!
Nu har vi varit här i 5 dagar.....bara 1 vecka
kvar!! Vi njuter..... konstigt att man kan ha sånt behov
av semester när man e mammaledig?!
Skönt e det iaf!!!!! Fast vi längtar massor efter
familjerna där hemma!


Ronja myser med Ingemar (ma ma som hon säger;)



Farmor skulle jobba idag, då tog jag å Ronja en shoppingdag
i Visby!!!
Då måste man sitta på geten eller fåret eller
vad det nu är=) Det gör alla turister;)



Så här såg vi ut förra året när vi va här! Ronja 3 månader



Här e vi nu=) Ronja 15 månader



shoppinggatan



precis när vi kom dit öppna sig himmeln...världens
regn å åska!!!!!!!! men lika glada för det va vi....vi gick å fika istället!
Shoppa kan man göra en annan dag;)

Var e Ronja??



tittut



vi delade på en västerbottenpaj jag å Ronja!!!
Åååå va det är mysigt att umgås med henne=)
Tänk att man kan njuta så av att umgås med
en 15 månaders :) Vi har haft en jättemysig dag!
Ser ni...hon sitter på stor stol;)



våran goa paj



Å sen ut i regnet igen



utanför ringmuren...klicka på bilden så ser
ni att Ronja somnade gott där



Sen tog vi bussen hem jag å Ronja! Det va lite läskigt,
jag har nog inte åkt buss på 10 år!!! Men det gick bra, vi
kom fram å hoppade av på rätt hållplats=)


När vi kom hem fixade Ingemar kaffe å glass till oss



jag måste berätta....Min svärmor ska jobba 3 dagar
under den tiden vi är här... vilka dagar å tider det är
har jag å Ingemar JÄTTESVÅRT att hålla reda på
så vi frågar henne ganska ofta:
jobbade du på tisd?? sent eller tidigt?
hur va det på torsdag, jobbar du då? Ha ha ha många frågor blir det
å tillslut tröttnade hon å skrev på tavlan

men va hände sen???? Jo Suzanne ringde från jobbet!
Hon sa: jag skulle visst inte jobba tisdag, utan onsdag å torsdag!!
HA HA HA dessa vimsiga tanter!
Kanske inte så konstigt att jag å Ingemar frågar hela tiden,
Hon säger ju olika varje gång!!!!! ha ha ha ha
Frågorna lär fortsätta.....undrar hur hon jobbar egentligen??





Glass glass i stora lass



gott gotti gott gott



eftersom Suzanne jobbar ikväll har vi föräldrarfritt
här;) Det blev grillade hamburgare till middag;)
Ni kan tro vi hade det lugnt å skönt vid middagsbordet;) hihi

Å nu ska vi ha FEST jag Ronja å Ingemar!!!!!!!!
(när katten e borta...........................)

Inga kommentarer: