torsdag 12 augusti 2010


Då va vi här......på GOTLAND!!!!!

Igår kväll slog mig tanken.....vad har jag gjort?
Tänker jag flyga SJÄLV med en 14 månaders bebis???
Jag måste va galen? Hur ska detta gå???
Imorse sprang jag runt som en yr höna,
min & Ronjas väska vägde 27 kilo!!!!!!!!!!!!
Packa om packa om packa om.....sedär, banta ner den
till 24 kg=) Grymt gjort av mig!!

Sen bar det av till Landvetter flygplats.
Tro det eller ej!! Våran Ronja är en riktig flygtjej!!!
Hon va helt otrolig! Hon satt som ett ljus hela
starten, å hela flygturen till Stockholm, å landningen
gick perfekt!! Tror hon tyckte det va kul!

Sen hade vi eb paus i 1,5timme på Arlanda å
sen bar det av igen!
Samma visa igen! Ronja satt tyst i mitt knä å
gav ifrån sig små glädjetjut när planet lyfte!!
Hon charmade alla runt omkring oss;)

Fast vi saknar pappa/Jonas!! Känns konstigt å inte
ha semester ihop;(
Dessa företagare, den mörka baksidan!
Men men men..... vi ska ju till Thailand iaf, men svårt å
tänka på det nu när man vill ha honom här NU!!!!!!!!!



Igår kom morfar förbi Ronja! Tror han kommer sakna henne=)
Han satt hemma hos oss å lekte med Ronja i 3 timmar!!!
En paket fick hon....med lite "snyft"text



lite hjälp å öppna. Chilli vill oxå vara med;)
Oj det måste jag ju berätta oxå...Ronja har minst 10 gånger
sen vi kom hit å även på planet ropat på sin älskade
syster Chilli!! Chilli chilli chilli????




i paketet låg en vovve....han e självklart med här=)




på kvällen kom Pernilla å Jörgen för att gosa lite med Ronja
innan våran långtripp! Dom hade köpt ett så cooolt golfset till henne!
Hon älskar att putta på bollar å liknade med pinnar å sopskaft!
Det va en suverän present! Hon ska bli GOLFPROFFS!!!!






mot golfbanan




mommo å mopa körde oss till Landvetter!
Vi fick låna en vagn där....fin rosa=)





mopa bjöd på lunch...grillad panini med mozzarella å
parma å en Xider (Ronja fick jos)!!!!!




på flyget!



kan du se söt ut??? ha ha ha



man måste läsa säkerhets broschyren
NOGA


mellanlandning på Arlanda




När vi kom till Gotland mötte svärmor/farmor
(eller mamo som Ronja säger) upp oss!
Det va massor av pussar å kramar å ingen kamera
hann vi med;(


Framme hos mamo å Ingemar.
27 grader varmt å strålande sol!!!
I löööööve it



Och nu ikväll bjöds det på GOTT grillat!!!
Här blir man bortskämd så det räcker å blir över!
UNDERBARA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Svar till Anonym=)
Snotändaretävlingen går åt pipsvängen!!!
Sist hade min fyndiga pappa tejpat fast en
liten spindel som kom upphoppandes när jag försökte sno
tändaren ur paketet!!! Det är INTE snällt
att skrämma sina barn;(



KRAMAR FRÅN ETT SOLIGT GOTLAND

1 kommentar:

Lena sa...

Duktig hon är lilla Ronja =)
Vad mysigt ni kommer få det,
hälsa alla från mig ..
PUSSSSS