lördag 14 augusti 2010


Hej alla!!
Vilket väder.....Idag har vi haft över 30 grader varmt=)
Det blev en dag hemma vid polen! Riktigt mysigt=)
Jag å Ronja har det som prinsessor här...vi blir ordentligt uppassade!
Detta kan man verkligen kalla semester!!!!!!!!!
Tack älskade svärmor/farmor och tack Ingemar för att ni e så gulliga;)

Ronja har anpassat sig JÄTTEBRA här!!!
Hon trivs jättebra med farmor å Ingemar,
ropar efter mamo kl 7 på morgonen;)
hon är lika mammig som vanligt....jag får bara
vara 3 meter bort! Men det går över när hon
blir tonåring har jag hört;)


Sen längtar vi efter pappa/Jonas
Ronja ropade efter en rakad 70åriga gubbe...pappa.....pappa....pappa....PAPPA!!!!!!!
HA ha ha ha ha


Ett litet extrainlägg (till Martina å några fler kanske;)
Jag kommer börja jobba 1 februari då är
Ronja 20,5 månader gammal!
Vi kommer låta henne gå på dagis på
halvtid!
Vi har valt dagis för att vi tycker det är bra
med alla barn som är i olika åldrar och att allt finns där.
Hos dagmamma är det ju inte säkert att hon
hamnar med barn i samma ålder, och utbudet
med lek å lär grejjer är inte lika stort som på dagis
(eller förskola som det så fint heter)
Vi pratade en stund om vårdnadsbidrag, men jag kan
inte ge Ronja den stimulans hon kommer behöva och behovet av
att träffa andra barn ofta, och jag är
ingen "öppnaförskolamamma" även om
jag har massor av "mamma"kompisar så är det inte
samma sak;)
Så tycker vi...och det känns faktiskt riktigt rätt=)

Skriv gärna några rader Martina hur/varför ni tänker göra=)


Här kommer massor av poolbilder från varma goa Gotland!
Lite dåligt att poolskötarn grejjar medans vi badar...kunde han inte
gjort det innan???? Hi hi hi


leka leka leka




wieeee



sparka efter bollen


å upp


å ner



efter lunchen tog vi en tur å köpte armpuffar!

dom va riktigt bra....hon kunde simma nästan själv;)


men flyga själv gick inte....dåliga puffar va




sen slog klockan efter 5 ;)



min svärmor.....tar tillbaka det där med älskade....hon ska få
igen!!!! Hon startade ett vattenkrig utan att jag va beredd!
Men men...jag tror jag vann i slutet iaf=)



äta gurka....inte lika goda som mormors....men goda
gotlandsgurkor!!!


Deras stora fina Dahlia


smiiiile



the Elvis look



full i f*n



kocken va här å fixa grillad lax till middag



mmmmums



Ronja åt bara lax, för den va sååååå go=)
potatis sås å morötter lämnades kvar=)



hon ville gärna provsmaka Ingemars mat oxå



för er som inte vet....när Ronja gosar...då stoppar hon tummen
i munnen sen pillar hon med pekfingret på nåns ÖVERarm;)
Det är viktigt med just ÖVERarm....inget annat funkar!
Och dett gör hon när hon e trött, nyvaken, ledsen eller bara
gosig!!! Lite meckigt när man e ute å går med henne i vagnen bara

gosa med Ingemar


så ser det ut



ikväll skulle hon sitta i Ingemars knä...farmor (mamo)
å mamma dög inte=)


KRAMAR FRÅN OSS!!!!







3 kommentarer:

Farmor/Suzanne sa...

Visst har vi det mysigt!! Jag vet inte om jag tänker släppa iväg dom från Gotland!!

Pernilla sa...

Jag längtar så jag dööööör, men det är härligt att se hur mysigt ni har.
vi ses snart!! massor av kramar från moster!

Lena sa...

ooo så mysigt ni har det.. Önskar att jag & Frallan hade varit med =)
Ses när ni kommer hem för då är jag LEDIG !!!!!! Pussssss