onsdag 11 augusti 2010

Imorgon drar vi till Gotland jag å Ronja=)
Lite pirrigt är det....hur ska det gå å flyga??
Göteborg-Arlanda Arlanda-Visby...många lyft å landningar!!
Hoppas hon e snäll på planet å inte skriker hela vägen!
11 dagar hos farmor/svärmor bara jag å Ronja!
Jättetråkigt att Jonas inte kan följa med;(
mysigt vi ska ha det...vi blir nog ordentligt ompysslade
tror jag!!! Vi LÄÄÄNGTAR!!

Lite Ronja uppdatering:
Hon är snart 15månader

Pratar massor...vi kan inte längre räkna orden!!

Hon sover fortfarande hela nätter! Somnar vid 8 å sover till 7

Hon äter INTE burkmat! Bara hemmalagat, men
då äter hon ALLT!!! Älskar grillat!!!

Hon kan allas namn och använder dom med olika
tonfall beroende på vad hon vill..bara ropa, bäras, eller fråga ngt!
Hon har börjat med 2 ord: pappa jobbet, Chillis mat, mamma komma,
e momo? Dom kommer inte ofta men det har börjat iaf=)


Hon är i stort sett ALLTID glad

Älskar människor och är jättesocial
Hejar å pratar med alla!

Hon har en riktig 1års trots..testar gärna gränser
och en VILJA av STÅL!!


Hon är VÄRLDENS GOASTE TJEJ



Jenny å Wilma va här å hälsade på! Jenny hade med sig lite
bilder från när vi va hos dom!
Här e flickorna i sandlådan



Ronja vill pussas



ost kex å vin;)



Wilma badar med kläderna på;)



senare blev det grillat å mera vin=)
Vi hade en såå mysig dag å kväll!
Sen sov vi över å fick en go frukost innan hemresan


1 stackars bild från när Jenny å Wilms va här!
Ronja kommer till Wilmas räddning.....efter hon
puttat omkull henne!



Jag HATAR spindlar!!!!!!!!!!! Nu har det flyttat
in en helt vit i min blomma....BLÄ!!!!!
Den e nog giftig!!



Lilla skrutt har fått sitt första knäskrap


och sitt första huvudskrap:(
hon trillade från stolen på framsidan
rätt ner i stenplattorna;( aj aj aj



BULA


bula



men ett kex gjorde smärtan uthärdlig



Jag å Pernilla å Ronja hade en mysig dag på stan
med fika å shopping



Det blir många besök hos Linda!!
Ronja ÄLSKAR hennes barn å hennes hästar!!


på promenad



och en ridtur såklart;)



Trava är riktigt kul....hon tjuter av glädje Ronja;)
fort fort ska det gå!!!!!!!!!!
(jag vet jag GLÖMDE att ta med hennes hjälm...men
jag håller hårt)




Ngt konstigt med mina videos är det!! Hoppas det funkar nu... Ronja älskar
att åka på åkgräsklipparen....varje gång hennes morfar klipper gräset
får hon ett mms! Många mms blir det!!! Ca 2 i veckan=) här e några av dom BÄSTA=)
Mins 1 gång i veckan tar Ronja å morfar en tur på klipparen ihop!!




Denna sångröst har jag INTE ärvt=)




Hur mycket tid har han lagt ner på detta tro?? Hi hi hi hi





ett av Ronjas favorit mms...hon dansar varje gång hon tittar på det=)





När Ronja fyllde 14 månader fick hon ett munspel av morfar:







Nästa gång blir det Gotlandsblogg=)

3 kommentarer:

Lena sa...

Underbara lilla bebis.. Hon é sååå goooo.. Längtar till jag får träffa henne lite mer. & det får jag nu när jag ska vara ledig =)
PUSSSSSSSS

Joppe sa...

Hahaha vad du än säger Lotta, nu VET jag vem du har fått din sångröst ifrån! :-)
Ps. Inget illa ment Janne... :-)

Anonym sa...

Hur går det i snotändare tävlingen