måndag 10 augusti 2009

Hemma igen!

Nu e Jonas semstervecka slut ;(
Men vi har massor att se fram emot.
Om 3 veckor flyttar vi till Åsa, vi har köpt radhus!!!
Imorgon ska Ronja på läkarbesök..2 månaderskontroll,
fast hon e ju 2,5 månad nu, det va Gotlandstrippen
som putta fram läkartiden!
Tack älskade svärmor och Ingemar för en JÄTTETREVLIG
vecka! Det har verkligen varit MYSIGT! Jag längtar
redan tillbaka!

Våran sista kväll...kortspel "plump"
Å jag VANN hela tiden!!! Min gamla fotoskygga
Jonas är tebax!!



Här kommer våran båt som ska ta oss hem




Personalen fick syn på Jonas å
då fick vi en mupplats på båten



Denna moppe"kille" va med på båten! Härlig semester!
Han puttra förbi oss i bilköerna! Undrar om han e på väg till
Fjärås? Då kommer han va framme om ett par dar....jag
sätter på kaffet på torsdag!



Framme hos mamma å pappa! Middagen stod på bordet!
Oxrullader med kantareller å potatisgratäng! MUMS!
Å Jonas e sitt gamla vanliga tråk igen



Min älskade mamma! Tack för all hjälp med Chilli
och tack för att du håller på å fixar våra stolar å köksbord!
JAG ÄLSKAR DIG!
(bilder kommer på va hon håller på med)



Å min Pappa
TACK för all hjälp med Chilli å TACK för
alla MILJARDER sms, mms. å röstmeddelande
som du har skickat denna veckan;)
Jobbigt när Ronja va borta sååååå länge!!!



Så skulle jag kissa hemma hos mamma
å pappa....vad såg jag???? Har vi inte haft
kurs pappa?????? 2 olikfärgade handdukar????
KATASTROF!!!!
+ för att dom e vikta ordentligt!!!!



kärt återseende....fast Chilli hade saknat Ronja mest....
hon höll på att pussa ihjäl henne;)
Fast husse e go oxå!



Sen somna Ronja gott...Nu e det vantarna på
igen....vi har vart så slappa på Gotland...Å jag vill inte
att hon ska förstöra sina tänder med sin tumme:)
Men hon gillar sina vantar! Så det gör inget! Å det är
inte så ofta hon har dom! japp så det så



Sen hände ngt förfärligt.....vi va hos Pernilla å Jörgen å grilla
å spela kort...vi hade SÅ kul....& jag GLÖMDE KAMERAN!
Det får inte ske.....undrar om jag blivit KNÄPPPPPPPPPPP????
Får nog söka för det där!


I lördags fyllde Christer (jonas pappa) massa år...
kommer inte ihåg hur mycket men det va nog närmare
100!!!! Han orkar inte ta sig ut så ofta (hihihi)
så vi köpte honom en soda stream! Nu kan han fixa sitt bubbelvatten
i soffan=)



Sen vet jag inte vad som hände???? Hur svårt är det å grilla???
Konstigt att inte grannarna ringde till Brandkåren!!!



SMART Christer....bär ut grillen...kanske skulle tänkt på det innan=)
Ha ha ha ha oj va jag skratta



Ronja gillar farfar



Å farfar gillar Ronja! Ååååå



Vi hade riktigt mysigt med massa go mat!
Rökt i och för sig men GOTT=)
Fläskfile, kyckling och en JÄTTEGOD potatissallad



Jaha...röka vid en gasflaska....livsfarligt!!!!
Jag å Jenny blev rädda iallafall...nu
va det visst så att det va en kolsyraflaska....men
det ser FARLIGT ut!



Far å son....INTE SMARTA...svårt med bruksanvisningen
till sodastreamern..tog bara 45 minuter att få igång den=)



Hmmm??? Vatten i flaskan? Konstigt?
Jonas:Jag fattar inte?
Christer: Inte jag heller?



Ewa! Tack för en trevlig kväll igår å tack för
goa maten!



Ronja somnade i sin vagn



Här är deras FIIIINA hus!
Jag älskar det!



garaget



SÅ FINT!!!!!



Ronja sov sig igenom avklädning och blöjbyte
när vi kom hem



Sessan sover




TJA!!!!!

5 kommentarer:

johanna sa...

hehe vad gulligt det ser ut med "vantarna" =)

Farmor/Suzanne sa...

Tack själva!
Underbart att se Ronja på aktuella kort, hon får inte förändra sig mycket nu....till vi ses igen. Det var en underbar vecka! Men det var inte roligt at se vantarna! Men jag vet::::: Men det ser gott ut när hon suger på tummen. Och tänk så bekvämt.. Hon hittar den själv! Men föräldrarna bestämmer ......än så länge!!
Puss o kram

Anonym sa...

OH jag glömde säga.......
HM Lotta vem vad det som vann??
Puss o kram älsakr er!!!

Anonym sa...

Nu ser jag vem jag är lik
Ingvar Kamprad lika ärrad o gammal
men inte lika rik.Det rimma också.

Lena sa...

Ja hon är så gullig med sina "vantar" Hon kommer nog bli beroende av dom =)