torsdag 28 maj 2009

Vårat mirakel !!!

Torsdagen den 21 maj kl 16 stod jag & gjorde kaffe....Trodde
vattnet gick....gick till toaletten, då märkte jag att jag fått en ORDENTLIG
blödning....jag å Jonas åkte in till förlossningen, dom kopplade på en ctg,
kollade till bebisen, hjärtljud låg bra och vid 18 tiden tyckte dom jag kunde
ta en liten promenad och ta ngt att äta för att se om blödningen lugnat sig.
Vi förberedde oss på att åka hem....men kl 19 började jag få småvärkar....kl 20
gjorde dom en undersökning, då va jag öppen 2 cm....kl 21 började förlossnings-
arbetet med värkar med 2 min melllanrum........sen gick det fort.......
under förlossningen startade VÄRLDENS oväder....det blixtra och dundrade på
varann!! Våran sköterska Maria sa till oss att hon trodde vi skulle föda en
liten Ronja Rövardotter där inatt...........5 timmar senare kom hon.........
VÅR RONJA Världens underverk!!!
Lyckan är obeskrivlig....känslorna är enorma...denna
vackra flicka är VÅRAN....min och Jonas
Tänk...vi ÄR FÖRÄLDRAR till världens vackraste barn!!!!


Tänkte dela med mig lite av en helt otrolig upplevelse...........................
............................................................................................................

På eftermiddan när i kom in fick vi hjälp av Eva
en JÄTTEMYSIG barnmorska
hon kopplade in ctg för å kolla bebis!


sista bilden på "lilla" magen



lustgasen va min bästa vän.....lala la la tra la la



så j***la SNYGG!!! En bild säger mer än.......



bebis hjärtljud å min värk-kurva



vår förlossnings barnmorska....Underbara Teresa...
Helt fantastisk!!!!!!
TACK för att du fanns där hela tiden...å tack för att
du hjälpte vår Ronja till världen!!!!!!!!!!!!!!!!



Konstigt...dom har aldrig hört om nån som bett om kaffe
mitt i förlossningsarbetet?????



Lustgas och kaffe....vilken dröm hi hi hi



5 timmar....sen kom våran belöning!!!!
Våran vackra RONJA!!!!!!!!!!!!!!



Sköterskan Maria....lika underbar hon.....jag finner inga ord för hur
fantastiska dessa människor är!!!
Tack Maria för all hjälp!
Maria var även den som sa att vi skulle få en Ronja
rövardotter=) tack för våran dotters namn=)



vägning av lilla dockan hi hi hi 4485 gr ha ha redig
guldklimp



så fiiiiin



mäta och kolla över henne



pappa fixar första blöjan=)



En ängel har kommit till oss!!!



hemma hos storasyster=)



min vackra familj *LOVE*




Chilli älskade Ronja direkt



Ronja i vagnen



Så vacker!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 kommentarer:

Lena sa...

Guuuuud så underbart ..
Hon är världens underbaraste, finaste, vackraste sötaste bebis..
Gulliga Lillstumpa =)
Ni är en underbar liten familj ..
Pusssss moster Lena

Martina sa...

Heej!
Vad roligt att få en uppdatering på allt! :-) Vilken snabb förlossning! Vad skönt att allt gick så bra!!! Hon e megasöt, lilla puppan!! Ronja var ett väldigt passande och fint namn, född i värsta ovädret :-) Chili måste vara överlycklig! ;-) Jag berättar för Tindra varje dag att hon ska få en helt egen liten bebis i familjen när hon ligger på min mage. Vilken lycka! :-)
Ta hand om er!!! Jag e sååååå avundsjuk!!!
KRAMAR

lillan sa...

Nu kom rörelse tårarna flödande igen. Kommer ihåg känslan så väl.

Farmor/Suzanne sa...

Ja visst kommer det en eller två tårar!! Helt underbart detta att få se och läsa allt om förlossningen!Och hon är ju så SÖT! längtar efter er; Har jag sagt det förut??
Kram Farmor/ Suzanne

Lola sa...

Jag blir ju tårögd när jag läser & får se bilderna.... Så härligt att lilltjejen är här & visst är det världens häftigaste känsla att nu är det lilla knyttet här, man har äntligen fått ett ansiktet på det lilla livet som levt loppan i ens mage i 9 månader *S*