måndag 18 maj 2009

Söndagsmysdag

Fast vi börjar på lördagen....Lena Jimmy å Kitty kom å
fira Chillis STORA dag...hennes 4 års dag ;)



PAKET



Chilli e grym på å öppna



Hon fick bla en Tigger mjukis som fick va hel
i 30 sekunder hihi



Vi hade en mysdag jag å Jonas i söndags!!! Eftersom bebis bestämt sig
för å stanna i magen så åkte vi runt på fika turné!
Vi började hos mamma å pappa..Rabarberpaj, hembakta bullar å kaffe...
MUMS...hon e grym på å baka min mamma!!!!
Sen blev pappa rastlös å börja tvätta huset............
E han galen...GAMLA mannen...upp på stege å skrämma livet
ur sin gravida dotter....tror han gjorde det för att
han trodde kanske värkarna skulle sätta igång....men
nä....bebis har det bra;)



Jag å min älskade Jonas och våran Chilli åkte
till gårda brygga å tog en liten sväng på stranden där...




kom husse....vi badar



Ja vad säger man...finns ingen vackrare;)



Sen åkte vi till Charlie å Sandra (men hon va inte hemma,TRÅKIGT)
vi kollade in Charlies nya garagebygge....VET NI att det kostar MASSOR
att bygga ett garage....jag trodde kanske 20-30 tusen...men nä...
det kostar visst MASSA MER

Här e det lilla fina huset...å det e så mysigt inne=)



Å här e det STORA garaget... 3 gånger så stort som
huset...undrar va han ska ha där inne??? Smuggelsaker?



Inte alls nån känsla för inredning.....här skulle inte
min bil trivas!!!!



Jag vet att jag nämnt det förut...om Charlie haft
hår skulle han va blond..... Hur ska han komma över halvmeters
tröskeln???? INTE SMART!!!!!



Jonas: Å vilken FIIIIN grävmaskin
Charlie: thi hi tack..kolla den röda manliga skopan...
den kosta inget extra!



Charlies lilla båt...ska nog ligga där hela sommaren...
för jag tror inte lilla Charlie kan köra den!!! Men det
ser fräckt ut på tomten...NOT ha ha ha ha



Gustaf...eller va han heter....jag tycker han ser ut som en Gustaf
iaf.... lika smal å lika röd!!!
Jag ska passa på å tillägga...varför kan inte ALLA kattägare
göda sina katter som Charlie?? Då orkar dom inte utanför
tomtgränsen!!! JÄDRANS KATTER har BAJSAT I MIN TRÄDGÅRD!!
Å det luktar kattpiss överallt!!!! Vad ska man med katt till om dom ändå
bara är ute å tror att dom äger hela området!! KRÄKS!
Idag gillar jag inte katter!!!!!
HÅLL dom inne om dom inte är övergödda som Charlies katt!!!
HA hahaha! Så färdig gnällt =)











10 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag vet att du gillar Gizmo,.....

Lotta sa...

Hi hi ja Gizmo ja...han bor ju inte här =)

Anonym sa...

Jag vet iaf vad Gizmo bor.
Mn här får han ingen mat.

Pernilla sa...

jag tycker anonym e lite elak som inte matar honom, när jag är på jobbet, så han kan sluta äta fåglar!!!

Lena sa...

Köp lite råttor & släpp ut dom i hulta så har han nått att göra ..
typ 1000 stycken =)

Lotta sa...

Hihihihi

Det gör vi =)

Suzanne Farmor sa...

Har du lärt Jonas hur han ska hantera kameran!!
För ni måste ju lägga ut förlossningen!
Oh jag längtar så efter er, nu kommer jag snart. Bra drygt 1 vecka kvar. Vi får se vem som kommer först baby eller farmor
Kram

Farmor sa...

Till alla er som läser denna blogg!!!
kl är nu 05,20 den 22 maj.
jag har precis pratat med Lotta och Jonas nyblivna föräldrar till en ljuvlig flicka som vägde 4,485
och är 52 cm lång hon föddes kl 01,57 i natt och mycket lockigt hår och många pussveck och liten rumpa (enligt föräldrarna)
Det kan vara en Meiia men dom är inte riktigt säkra ännu, åskan gick för fullt så innan hon kom ut så sa dom att nu kommer nog Ronja!
Och nu får jag ett sms!!
Och NU har jag sett henne på bild fick ett MMS på Ronja och pappa Jonas!
många pussar och kramar till Pappa mamma och Ronja och till mormor och morfar!!

Farmor/Suzanne sa...

Nu är det farmor igen som skriver!
Nu är kl. 0640 och jag har suttit ock tittat på min son och mitt barnbarn Ronja!! Har givetvis lagt bliden som bakgrundsbild på min telefon.
Om ni bara visste (Lillan vet vad jag talar om) hur det bara bubblar och kokar och svämmar över med känslor i ett sådant här ögonblick!
Jag önska så att jag hade haft en helikopter nu eller att jag hade bott närmare, det är en bit att ta sig från Gotland till Varberg.
Men ta har ju taimait in en semester bra, Från fred den 29 har jag en veckas semester. Och då bär det raka vägen till Fjärås! Jag längtar så det gör i ont i hela kroppen. Jag förstår att ni unga som läser detta tycker ooooooo vad barnslig hon är,,, men först vill jag bara säga att om man blivit farmor eller mormor så får man vara barnslig och sedan så säger jag bara vänta tills ni själva blir mormor/farmor.
Kramar till er alla från ett regnigt(ovanligt!!) gotland
Farmor/Suzanne

Lillan sa...

Hon e för skön farmor suzanne,hon vet ju hur stort de e för oss när våra barn får egna små. man blir ju så öveväldigad av känslor att man närapå spricker av glädje.
De va den finaste sötaste bebis jag sett någonsin i hela mitt liv.
sånna vackra läppar, så fina öron. jämna fina fingrar o tår, å hon gillade att ligga i min famn en hel timma nästan. Mormor lillan.