lördag 24 april 2010

Vilken dag=)
MIN FÖDELSEDAG!!!!
Jag älskar att fylla år! Man bombaderas
med sms...folk ringer å MASSOR av gratulationer
på facebook=) Livet e härligt!! Men nu är det ett
helt år kvar tills nästa gång=(


Ronjas gungfort e klart!!! Se så fint det blev=)
Han har jobbat på bra trädgårdsmästaren!
Å Ronja kan sitta å gunga huuur länge som helst





På min födelsedag hade viktväktarna "stängt"
Då önskade jag mig pannkakor hos mamma=)
Med sirap



å sylt=)



Ronja fick pannkakor oxå!!



samma dag som jag fyllde så va det Ronjas 11månaders
dag=) hon fick 2 presenter



spann å spade å grejjer av mormor


en mössa??



å spann å spade å grejjer av morfar...att ha i sandlådan han byggt=)



Å jag fick oxå paket=)



ascooola påslakan=) jag har även fått blommor
å träd till min trädgård! En jättefin "fjärilsbuske"
men den kan jag inte ta hem förrän min trädgård e klar...
där ser ut som kriget!



Jag å trädgårdsmästaren tog en födelsedagstripp till
tippen å slängde skräp!
Men pappa skällde på mig å sa vi hade sorterat
dåligt...så det blev sorteringslektion innan vi åkte=)



sorteringspolisen in action



Här e våran FIIIINA trädgård! Snickarna
har gjutit stolparna å nästa vecka börjar staketbygget



min ÄLSKADE mamma har bakat å lagat å fixat
till mitt kalas!!! Hon e en pärla!!! Det enda jag gjort
e å betalat för all mat=)
Fixar pajerna:



Vi hade släktkalas i fredags. Min
älskade pappa/trädgårdsmästare kom i sin GULA
JACKA och MYSBYXOR!! Det har han JÄMT!
Å vad gör man....ja ja han får väl träffa Jonas familj sån
om han vill! Det är ju ändå min pappa!



Men....han gjorde en stålmannen.... å
ut kom en SNYGG Sean Connery!!!
Älskade fina pappa!



Av Jonas syster med familj och Jonas pappa och Ewa
fick jag en cykelhjälm!!! Trodde jag skulle dööö.
Men den va snygg å jag ska nog använda den:



allt klär en skönhet??? Eller en ful klär i vad som helst!!
Så snabb jag ser ut



Ett snyggt linne fick jag av mina systrar!
Så det drog jag på mig utanpå min tunika
å poserade på min cykel



dont drink and drive:)



gäller det på cykel oxå???



inga bilder från middagen...TYVÄRR!! För det va riktigt trevligt!!!
Men en bild på eftersläntrarna tog jag=)



å Jonas familj...tyvärr täcker Jonas pappa hela Ewa
så hon syntes inte! Men jag ska fota henne nästa
gång vi ses=) MASSOR!!!!



Inget kalas utan kras



Ett vinglas tappade JAG i golvet!
Så jag fick sopa upp det själv!



på lördagen öppnade viktväktarna
igen...man vill ju inte gå upp alla
kilo man tappat!!! Så gravida Lena fick
med sig ALLA rester hem! Å hon va inte
så lessen för det



i mitt fina björnborg Linne låg 1000:- presentkort från mina
systrar å deras tillbehör!!!
Å 200:- fick jag av Lisa å Emil


Utav Jonas syster m familj å Jonas pappa å Ewa
fick jag oxå ett presentkort på make up rådgivning!
SÅ KUL!!!


Ronjas sandlåda e klar!! FIIIIN



baka baka liten kaka


hittade grodyngel i mammas å pappas damm.
Där e nog en del grodor=)



Å grodyngel...Jisses dom kan nog börja sälja grodor
snart=)



Å i lördags bjöd mamma på goda grillspet till lunch




morfar har tagit på Ronja mössan...SNYGGT



redo att gå ut å gunga å leka i sandlådan å åka rutchelkana:



En sån här vill jag ha till
min NYA cykel, har lagt ett bud på
en helt ny på tradera...HOPPAS!!!!


VIDEOS:


Ronja e grym på att sätta sig...lite stelbent kanske?:
Vet inte vad som hänt! Här e 2 likadana videos....men det finns bara en när jag ska radera
i redigeringen???

Original Video - More videos at TinyPic


Ronja säger tack tack tack när hon "tigger" å nickar lite å säger ja:

Original Video - More videos at TinyPic


Ronja leker i sin nya sandlåda...hon e grym på det där med spade:

Original Video - More videos at TinyPic


Svårt att sätta sig när man inte kan böja på benen...hi hi hi

Original Video - More videos at TinyPic


Morfar provkörde gräsklipparen, det tyckte Ronja va kul!

Original Video - More videos at TinyPic

Chilli vill oxå åka

Original Video - More videos at TinyPic

ett mms till Ronja från Jocke:

Original Video - More videos at TinyPic



TACK ALLA SOM VART MED Å
FIRAT MIN FÖDELSEDAG!!!
JAG ÄLSKAR ER ALLIHOP!!!
KRAMAR LOTTA

3 kommentarer:

Farmor/Suzanne sa...

Viken härlig stil när hon ska sätta sig ner! Härliga bilder o videosar!!

Lena sa...

Tack för att vi fick komma & fira din födelsedag.. & tack för att jag fick med mig gotta hem =)
Pussssss

cilla sa...

Hahaha... tack tack tack tack..
:)
Vilken liten söt tiggapa.. :)
Vilken fin familj du verkar ha och vilken torn av gungor och saker..
:)
kramar..