måndag 19 april 2010



OBS OBS LITE NYA HÄST-BILDER



Hjälp va tiden går fort....Ronja blir 11månader på torsdag...
lilla tjejen är snart 1 år!! Jisses va det går undan, å
ändå blir inte jag äldre;) Konstigt???


Å roligast denna veckan....JAG HAR NÅTT MIN MÅLVIKT!!
Nu e jag klar...å alla mina kläder passar å jag är nöjd med
min kropp igen=) Wieeee va det är roligt!!!


I söndags va vi hos Linda, Robert å barnen!
Ronja fick rida lite!! Tur vi har Linda....så slipper vi ridskola...
hon har hästar i alla storlekar!
En sväng på lilla lilla Offe



han kan pussas oxå



Ronja klappar...hon är inte alls rädd!



sen kom Evelina på sin nya ponny Safire:



söt!



Å Ronja red på riktigt! Jonas filmade...men det visade sig när vi kom
hem att han glömt trycka på "REC" Bimbo-Jonas missade
sin dotters första långa ridtur på flera tiotals meter!!
Men men...han e ju lite blond;) hi hi hi


På onsdag börjar dom (snickarna) att bygga upp vårt staket!
Ska bli så skönt att kunna sitta på utsidan med
Ronja å Chilli "lösa"
I lördags tog vi bort all sten runt tomten!



Å la den på grannens tomt....hoppas dom vill ha den,
jag tycker det va en fin present=)




Mormor å trädgårdsmästaren har byggt ett
"fort" till Ronja! Gungor rutchelkana,sandlåda
Det är så fint! Ronja älskar sin gunga! Sitter i mammas
å pappas kök å pekar ut på sin gunga å vill bara ut!

MASSOR AV VIDEOS:





Ronja åker Rutchelkana (det heter så):



Å hela fina bygget som trädgårdsmästaren byggt helt själv, den e inte helt klar....men
snart:

Original Video - More videos at TinyPic



Kan äta banan själv=)







Det är trögt att gå i gräset...här får ni se slängpuss å Ronja säger mamma å vovve:



man kan åka såhär oxå;) ( det är lillasyster Lena som flåsar som jag vet inte vad)

Original Video - More videos at TinyPic


Alla överblivna småsten visste vi inte var vi skulle göra av...var slänger man sten??
Så det blev ett litet stenrös över föredetta rosrabatten ( å Jonas e lika glad som alltid;) :

Original Video - More videos at TinyPic



Hon är riktigt musikalisk....som sin pappa:

Original Video - More videos at TinyPic


Ha ha ha dessa höft-moves har hon nog fått av??? Ingen aning? Nån av mostrarna
kanske? Å Chilli får en gratis-Show:

Original Video - More videos at TinyPic

2 kommentarer:

Farmor/Suzanne sa...

Så underbart att se alla dessa videos. Speciellt nu när jag precis har varit i Åsa och fått "känna" på Ronja.Och hon kommer att gå själv, innan sin 1-årsdag tror jag!!Hoppas inte det dröjer föööör länge innan vi ses igen. BAMSEKRAM

Lena sa...

Sötaste lillstrumpa, hon kommer bli något stort.. Hon är duktig på allt =) Pusssssss