måndag 12 april 2010

Hejs svejs!
Jag har haft en JOBBIG vecka!
jag har känt en knöl i mitt bröst å fick
en läkartid i onsdags! Tyvärr satt knölen inte
i ngn körtel...å den va fast å jämn.... stor som en
ärta ungefär!!! Läkaren skickade en remiss till
röntgen och ultraljud! Dom ringde från
sjukhuset i fredags....å jag fick en
tid redan idag!! Men tiden från i onsdags tills idag
har gått i slooooow-motion!! Min mormor dog i cancer!
Det började i äggstockarna å spred sig i hela
magen!!! Äggstockscancer är ärftligt och är samma
som bröstcancer!!!!Massor av tankar har snurrat runt i mitt
lilla huvud!!
MEN....ultraljudet av min "knöl" visade sig vara en
helt ofarlig cysta! Eller snarare...jag hade 6 stycken cystor
i bröstet! Helt ofarliga......Jag är SÅ LÄTTAD!!!!
Varför ska man bli så nojjig helt i onödan?
Hjälp va nojjig man blir! Man dör ju nästan av ordet och
tanken CANCER!!!


Men mysigt har vi haft ändå....jag å mamma
å Ronja va på baby & barn mässan i fredags!
Det va kul! Ronja va helt fascinerad av alla stora "djur"
som sprang runt där inne!
Inte ett dugg rädd....ville gärna bju på sitt kex



sen pussa hon honom rätt på nosen!! Men min mamma
är inte så snabb med kameran....
hon pussade honom BARA FEM gånger,
då kan man ju inte räkna med att man ska hinna fota!!





Å i lördags kom dom ÄNTLIGEN...
Ronjas farmor å hennes Ingemar!!!!
Oj va vi längtat....farmor har inte träffat Ronja sen
i september!! Hon bor ju på Gotland!!
Sååååå mysigt det vart i helgen! Massa go
mat, gott vin,mysigt sällskap å farmor
fick masssssa Ronjagos!!! Dom stannar här på
västkusten tills på måndag nästa vecka
så några fler gånger kommer vi å ses!!! JIPPIE!!!
GOA SVÄRMOR!!!!!!!!!!!!!

Dom firade Ronjas 1årsdag i lördags (eftersom
vi inte ses 22maj)
Ronja fick en JÄTTTTE fräck trampbil!



Å Ronja gillade den oxå!!!



Dom fann varann fort! Mys med farmor!



gos gos



vi tog en gungsväng,,,Ronja gillar jättemycket
å gunga!!!


å hej


kul kul



våran söta



ASG (asgarv pappa)







mina fina!!!



rida pappas axlar



i lördags kväll spelade vi spel!!!!!!!
Behöver jag nämna vilka som vann HEEELA TIDEN!!
Jag å Jonas såklart! Suzanne å Ingemar SÖÖÖÖG;)
Looo oooo oooo sers



tröstpuss!!



men hallååå...vad gör du?



får jag smaka din godis......TACK



Chilli ligger i bådas knä=)



Jonas gjorde rent våran grill idag.....Mums va gott...'
det blev grillad kyckling!!!!!!!!!!!!!


VIDEOS:

Ronja har börjat dansa så kul...ska försöka få en bättre video tills nästa gång
men ni får hålla tillgodo med denna så länge...kolla benen=) :

Original Video - More videos at TinyPic


Kunde inte hålla mig...va tvungen å hämta mobilen å filma istället för
att hjälpa en tant i nöd:

Original Video - More videos at TinyPic



KRAMAR å KRAMAR

4 kommentarer:

farmor/Suzanne sa...

Tack så länge för en underbar helg!!!
Och så UNDERBART Lotta, så lättad!!!!
Och den dansen är så ljuvlig, för , för en gångs skull står JAG framför henne och dansar med!! Händer tyvärr inte så ofta!

Lena sa...

oooo häftig bil =)
Pusssss

Lena sa...

stackars lilla mamma å ha en sån elak dotter .. När du får en JÄTTE stor spindel på dig ska jag med springa & hämta kameran .. moooaaaaahhhh

Lola sa...

Vad skönt att det var cystor & inget elakartat, jag hade fått panik jag....

En massa kramar från oss två i Karlstad =)