måndag 5 april 2010

Hej alla goa människor!
Hoppas ni haft en bra påsk=)
Det har vi!!! Helt fantastisk!

EN GLAD PÅSK från våran lilla påsk-kärring=)



Hon fick massor av påskägg!



Det finaste ägget av alla "RONJA-ägget"



ett jättefint marackas-ägg av mormor å morfar....
å en fin necessär som jag glömt fota;(


å hennes fina tupperware burk e med oxå....
kolla prickarna matchar=)



en JÄTTEFIN rosa dinosaur med gröna prickar på
från moster Lena å morbror Jimmy



å ett påskpaket från farfar å Ewa!



med 2 fina böcker!! TUSEN TACK från Ronja!
Dom va verkligen jättefina!!! TACK TACK TACK!!!



allt i böckerna ska pussas...här pussar hon flugsvamp



Ronja har målat sitt första påskägg....med lite hjälp!



Se såååå fiiiint! Jag har aldrig sett ett så snyggt
påskägg innan!!



å jag målade ett oxå...SNYGGGGGGT



å trädgårdsmästaren målade ett oxå!
Om ni kollar Lenas blogg så har hon samma
bild fast med focus på pappa=)



massa god påskmat blev det! Duktiga mamma hade fixat!



Alla fina ägg! Dom som är finast har JAG MÅLAT!
(eller kanske Lena å Jimmy?)



Ronja å morbror Jörgen vill ha mat!



Ronja började tidigt med snappsen...kl va nog bara 1



När vi skulle äta valde Lena MITT ägg=)
för det va så FINT;)
INGEN valde Ronjas ägg;(



påskafton va helt fantastiskt väder! Efter lunchen flyttade
vi ut å satt där i TIMMAR!!! Skönt! Ronjas första heldag i solen!



vi hade ingen solhatt (jag har köpt det idag)
men mamma hittade en i källaren som jag hade
när jag va liten! Passade inte alls i färgerna...men
den skydda från solen=)



Ronja å Leo...fina



slpp fångarna loss det är VÅÅÅÅÅR



sötis



å fina krokusarna!



trädgårdsmästarmorfar har lärt Ronja att det
är kul å gå i trappor!!! Så nu får Jimmy gå upp å ner å upp å
ner å upp å ner....för gammelmorfar får kramp
å gå så böjd=)



sitta å pilla e kul



helt underbar bild



här e vi nästan allihop...Pernilla får jag ju ändå alltid
sudda så hon fick ta bilden,,,så slapp jag sudda=)



Ronja fick sin påsklunch på utsidan....gissa om det va några
som hoppades på lite matspill?????



min älskade soldyrkarprinsessa

Min lillasyster ska ha bebis!!!!!!
Det är helt fantastiskt!!!!!
En liten mini Lena/Jimmy!
Jag längtar till "FRALLAN" kommer!!!
Å Ronja längtar efter lillkusin!!!!!!!!!!!!
VACKRA VACKRA lillasyster!!!
( å ett smygfoto på Jörgen...som ÄLSKAR att
fotograferas;)



Ronja å Chilli funderar på hur dom ska få ut påskägget!!



På påskkvällen åkte vi till Pernilla å Jörgen
å åt GODIS å drack white Russian å spelade kort!
Jag VANN HELA TIDEN i ALLA SPEL!!!!!
FÖR Jag e BÄST!!! WIEEEE!!!



det skulle bli ett fint kort på Ronja å hundarna



Dessa FINA kläderna fick hon i sitt
påskägg från moster Pernilla å morbror Jörgen!
Å ett par moccasiner oxå!
Det e SÅÅÅÅÅ FIIINT!!!!



Å NÅGRA VIDEOS:

Morfar sjunger en fiiin påsksång;)

Original Video - More videos at TinyPic

Ronjas musikkarriär har startat...hon e grym på piano:

Original Video - More videos at TinyPic

Jonas köpte en fin påsk-tupp till sin dotter:

Original Video - More videos at TinyPic



KRAM KRAM KRAM

2 kommentarer:

Farmor/Suzanne sa...

Viken härlig video med Ronja och tuppen, undrar hur länge den får låta? Ni verkr ha det så mysigt så jag blir väldigt
"avis", längtar efter er.

Lena sa...

Tack storasyster för en jättemysig påsk =) Frallan längtar nog efter sin moster med..
Sååå fina bilder på Lillstrumpa, grym sång av pappa & jobbig tupp med Ronja =) Pusssssss