onsdag 25 november 2009

Ronja 6 månader


Våran älskade bebis blev 6månader i söndags!!!
Oj oj oj va tiden går fort! Och vad mycket som händer...VARJE DAG!
Jag kan inte med ord förklara kärleken jag känner till denna underbara
lilla tjej! Mitt älskade barn!

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.



Men en VILJA...oj vilken liten argbigga vi har!
Får hon inte som hon vill.....precis när hon vill...
då e det KRIG! Det humöret kommer
från hennes pappa;)



Morfar ger Ronja lite gröt




Stora tjejen i sina Nova Star kläder som hon fick av moster
Eva å Thomas



Vi va hos Simon å Carin å hälsa på....å Simon städar städar å städar....
Carin har verkligen pli på honom;)



Å Jonas, Ronja, Carin å hundarna bara latar sig



Sen bjöd mamma å pappa oss på Ronjas 6-månaders kalas=)
Ja...dom bjöd oss, för dom firar henne varje månad tills hon fyller 1år!
Ronja hade fått en liten skylt till sin klädhängare!



å PAKET!!!!!



med kort klistrat på!



Å mera kort.. hi hi hi



Å ett kort från morfar!! Jag har sparat varje månadskort!


Ronjas mormor va här med kläder hon köpt! Fina bodys...som
jag,,,,slarver....inte fotat!!!! Men fina va dom! Mormor skämmer
verkligen bort Ronja!

Å morfar hjälper Ronja å öppna paket



första gången hon öppnar paket..DUKTIG



Hmm?? sådär e inte rätt



Seeeee en JÄTTEFIN docka=)



morfar å Ronja pillar på kartongen! E den kul?



linslusarna....ja iaf trädgårdsmästaren;)



sen va det dags att åka hem



Om man får komma in till mamma å pappa då lyser
en grön lampa



annars en röd!!!! Nu vill dom att vi åker;)



Vet ni...jag har träffat en ny!!!!!!! Fridolf *LOOOOOVE*
Stor vacker rödtott!!!!181cm hög! "lille" Fridolf <3 <3 <3

I måndags red jag!!! Första gången på 2 år..... Fick låna Magdalenas prins
Å HJÄLP vilken träningsvärk=) På lördag ska jag rida igen! Det va helt underbart....
Ronja va med sin älskade mormor å jag va i stallet 2 timmar!!
Helt fantastiskt å få lukta lite häst igen!
Se han "pussas" på handen...med hela tungan!
Vackra Fridolf <3 <3 <3 *lööööve*



love is in the air



flickorna i mammagruppen! Vi träffades hemma hos
Sylwia i tisdags! Fick go lunch å fika! Vi hade supertrevligt!
Så mysig mammagupp! Jättegoa allihop! Tack flickor för
en trevlig dag!



Ronja å Sophie



Jörgen å hans son Jesper va här...Ronja fick päron!


Jag hade glömt kameran borta i lördags... å då hände det massor av kul!

Vi fick FINBESÖK...Jonas gulliga mostrar Gunilla och Camilla
från Värmland kom förbi....men inte för å hälsa på oss!!!! Nä,
där va det bara Ronja som gällde! Tyvärr stanna dom bara en kort kort
stund! Hoppas det blir längre nästa gång! Då ska jag baka ngt! JAPP

Sen kom Linda å Robert...dom ville inte heller hälsa på oss ;(

På kvällen kom Jenny,Andreas å Vilma....Dom kom för å hälsa på oss...
och äta, bada spa å dricka vin! Det va mysigt! Tack gulliga familjen för en
jättetrevlig kväll!


LITE VIDEOS IGEN:


Här har vi en liten video på lilla tjejen med STORA humöret





öppnar sitt livs första paket





Min smygfilmning går åt pipsvängen...han e på sin vakt den där
trädgårdsmästaren=)





Det går åt skogen



Ronja läser bok




Sådär nu va det slut för denna gången!
KRAMIZAR

5 kommentarer:

Farmor/Suzanne sa...

Äntligen!! Som jag har väntat på denna blogg! Du får inte ha så långt emellan gångerna.:)
Men vad hon växer och utvecklas, och vad det händer mycket med henne.
Hon läser väl snart helt själv!
Kram

Lena sa...

Hon är såååå fin Lillstrumpa =)
Världens finaste <3
Pusssss

Cilla sa...

Grattis till lilla Ronja sötnos!

Jag har faktiskt tänkt på en sak, att det är bättre att ha lite tålamod med din blogg för den blir så mkt roligare att läsa om det blir ett fylligt innehåll med mkt bilder :) och det blir det ju inte om du skulle blogga varje dag.
Vilka härliga föräldrar du verkar att ha :) supermysiga :)

Kram kram... jag väntar fortfarande på citronbilden.....puff puff...

Lotta sa...

Tack tack! Jag försöker å blogga minst en gång i veckan iaf=) Tiden ska ju finnas oxå ;) Citronen kommer snart!
Kramar till er

Martina sa...

Hej på er!
GRATTIS sötaste Ronja, REDAN 6 månader!!!? Inte klokt!
Va skönt att det finns fler som har en bebis med HUMÖR! Vi har oxå en argabiga, hon blir så ARG och protesterar HÖGT när nåt är fel :-)
KRAM på er