måndag 7 september 2009

Ronjas Dop =)

Ronjas dop va helt fantastiskt..lite tråkigt med en gudstjänst innan men prästen va rolig
och hade kul Lottahumor=) Vädret va jättefint och alla (nästan) gäster kom...vi blev
74 personer=) Ronja skötte sig utmärkt i kyrkan...och även efteråt;)

Min ÄLSKADE mamma har grejjat SÅ med det här dopet...bakat, bakat, bakat, handlat drickor dukar, kaffe, socker, servetter, blommor, massa massa massa mer...fixat trixat å donat...TACK ÄLSKADE mamma! Mina föräldrar gav Ronja dopet som en present.....Tur det för det blev DYRT!!! MILJARDERS TACK för det!!
Jag hoppas vi blir en bråkdel så mysiga föräldrar som ni är!!!!! Som alltid finns där och alltid ställer upp!!! Lyckost Ronja som fått er som mormor å morfar!!!!!


Å Pernilla.... hon duka å grejja iordning med mamma i församlingshemmet å bakat cocostoppar
i MASSOR!!! Mums..jag har massa hemma om nån vill komma å fika;) TACK Pernilla för all hjälp!!
å sen måste jag ju tacka för all hjälp med städning å undanplock efteråt....Lena Jimmy Linda å Robert...å Pernilla... å mamma förståss TACK FÖR HJÄLPEN!!!
Oj va många tack det blir...hoppas ni inte tröttnar!!! =)

Det blir MÅÅÅÅÅÅNGA bilder nu så håll i er;)
å vill ni se fler så finns mååånga på lillasysters Lenas blogg=)

Jag har inte tagit några kort på dopet men snott pappas!!

Stolt pappa å morbror Jörgen utanför kyrkan



Ronjas farmor å Ingemar



min mammas moster Eva å hennes man Thomas



min moster Eijan å hennes man Bosse



Våra 74 gäster fyllde nästan hela kyrkan=)



Faddrarna å vi....Jonas är inte arg...han bara ser sån ut=)



jaha här va det kul



Ronja å hennes dopljus



hennes dopfågel får hänga i trädet i kyrkan i 6 månader,
sen får vi hämta det



mina vackra sykonbarn sjöng SÅÅÅÅ fint!
Ska lägga upp videorna så fort jag fått alla sladdar å grejjer
till våran nya kamera



DUKNINGEN!!!!! Som Pernilla gått med
mall å mätt så kopparna står som på nobelmiddagen
Jistanes va det blev rakt...... å fint



tårtor, bullar, cocostoppar å kärleksmums!!!!!!



Världens största presentbord



Våra gäster



vid presentöppningen va ALLA barn med å hjälpte till=)



Hon fick SÅ många FINA Presenter:






Halsband ängel från Cajza å Nisse
Fjäril från Fredrik å Petra
ängel från Anna å Andreas
Å inget passar mig;(



utav sina faddrar fick hon sötvattenspärlor som
hon ska samla ihop till ett halsband som jag kan sälja sen
å köpa mig en ny bil!!



Ett halsband av Eva å Lars..det passar mig...JIPPIE



Ett skrin av Patricia...däri är alla hennes juveler



En goebel ängel av Eddy å Tina..vi älskar änglar
jag å Ronja...Jonas älskar oxå änglar...för han
älskar ju mig å Ronja=) HA HA



en tsunamihjälp body å en massagetvål av Carin å Simon
undrar om dom kommer hit å masserar mig?



Massa Staffekläder av Mikkan Zarah Gert å Vicky
We LÖÖÖÖÖÖVE it



Å NovaStar kläder av Eva å Thomas
Så COOOLA



kolla cooola tröjan hon fick av sin bästis Thea
(det är en bild på dom 2 och Thea har en likadan=)



Kusin Rasmus har vart på tupperwareparty....
Ronja fick ett miniset med saker!



En födelsedags-speldosa eller hamburgare..den gick inte å äta
iaf! av Theas mamma å pappa
Sandra å Emil



Å ett födelsedagståg av Liselotte å Daniel
( hon fick ett likadant av Jennie å Petter men dom skulle
byta det till ngt annat)



handavtrycksgrej å pekbok av Anna-Karin å Andreas



böcker av Eijan å Bosse



En fin stol av Jenny å Abu å barnen
Den e såååå söt



En fin pall av Michaela Johanna å Bettan
söta Heffaklumpen...Däri gömmer jag mina hemlisar!



En prinsesstron (SÅ FIIN) av mina systrar Lena å Pernilla
å deras tillbehör Jimmy å Jörgen
å en pall av Julina Lisa å Emil
Tyvärr lite för liten för mig...om jag nån gång får för mig att leka
Prinsessa! Undrar om det gör ngt om den knakar lite
när jag försöker sätta mig?



En Willow Tree "new life" av Carola Joakim å deras barn



När jag blev gravid plockade Sandra ett fyrklöver...
för all er som inte vet är Ronja ett efterlängtat barn
och precis innan henne fick jag ett missfall!!
Detta fyrklöver har hon ramat in till Ronja *snyft* så fint



och ett presentkort på fotografering av henne oxå...Å Robin med såklart...
Inte en fotografering av Robin utan presentkortet va
från honom oxå...PUCKON ;)



En vinflaska av Jörgen Ann-Kristin å Jeppe
Den skulle visst lagras i 20 år...helt onödigt...den smaka gott som
den va!!!!



En gosig kanin av mina jobbarkompisar



pengar till fotografering (fast nu får vi hitta på ngt annat
kanske en snygg topp till hennes mamma?) av Mia å Ronny
å presentkort på babydax av Anna å hennes barn



En pjamaspåse å gosekanin av Pia William å Benjamin





Ett fårskinn eller lamm eller vad det nu
är som går runt där på Gotland å ullar av sig?
Supermjukt å mysigt från Ronjas farmor Å Ingemar




En bukowski kanin av Krister å Anette å deras gulliga barn



En jättesöt comosdocka från Ronjas farfar och Ewa




En sångbok med alla barnsånger å cd-skiva
från Ronjas gammelfarmor eller gammelmormor
eller va det nu blir.....Jonas mormor iaf ;)



En bok med massor av små pekböcker i av hennes
farfar å Ewa



Ronja somnade gott på sin filt när vi kom hem =)



Men imorse va hon pigg igen=)
Sötast i sin nya klänning;)



men det va kallt så vi bytte om
till hennes nya myskläder



Sista Tacken för idag till er alla som gjorde Ronjas dopdag så fantastisk och för alla
otroligt fina presenter.....TACK i MASSOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



7 kommentarer:

Pernilla sa...

ÅHHHHH, man blir alldeles tårögd när man ser alltihop, detta söta underverk är värd alla presenter i världen!!! älskar er!!!

Lena sa...

Så många fina presenter =)
Jag ska nog med döpa mig. hi hi.
Vad fin hon blev med sina kläder.
Tack för ett fint dop med en underbar bebis <3
Pusselipuss

Cilla sa...

det var inte d¨ligt med roliga och kreativa presenter.. host host, Lotta.. inte meningen att allt skulle vara till dig ju.. haha..
Du får önska dig en princess-stol till jul... :)

PA sa...

Det är ju inte Jonas som står bredvid dig i kyrkan. Man ser ju på långt håll att det är en förklädd SÄPO agent. Det behövs med sån dyrbar last.

Anonym sa...

Hej Jonas och Lotta, vilket fint dop ni har haft, men varför var ni tvungna att gå två dagar i kyrkan? Alltid lika roligt att läsa dina komentarer till korten. Kram från moster Gunilla

Lotta sa...

Hej Gunilla!! Kul att du gillar bloggen! Vi va på ett dop även på lördagen...därför blev det 2 dagar =)

Kramar

Anonym sa...

Hon e såååå fin min lilla kusin!! Saknar henne<3 kram J