måndag 21 september 2009

Måndag!

Våran lilla tjej börjar bli stor!!
Imon fyller hon 4 månader=) Hon har redan börjat få en
sylvass tand, hon vänder sig från rygg till mage och tillbaka igen!
Idag bytte vi från liggvagn till sittvagn...hon e STOR tjej nu, våran
lilla prinsessa! På fredag blir det 4-månaders kontroll på bvc...ska bli spännande
å se hur lång hon är och vad hon väger! Jag gissar på 68cm lång å 7,3 kilo!

Varför sova normalt när man kan ligga på tvären?



I fredags fick vi finbesök...Molly å hennes mamma Sandra å
brorsan Leo va här å luncha!
Ronja försöker ta tillbaka sin leksak ;)



Hon har inte en chans



Va???? Var inte han trädgårdsmästare alldeles nyss?
Va gör han nu??? Smyger omkring å mäter!



Här e Ronjas doppresent från Jennie Petter å Bella...
Så fin!



Kom väl till pass när vi skulle börja med smakportioner
i helgen...potatis å majs serverades på restaurang bäckvägen i
lördags...en HEL tesked...men vi va tvungna å duka fint!



En något undrande Ronja sitter på vänt!
Vi laddade med kamera å videokamera!!!!



Första tuggan....spännande



MUMS....GE MIG!!!!!!!!!



sked å fingrar...allt på samma gång....MUMS MUMS MUMS



kommer det mat härifrån? Nähä! Hon blev galet arg när maten tog slut,
Hon älskade det från första tuggan=)



I lördags kom Anna å Andreas hit å käka middag!
Dom hade med sig grymt Cooola paket till Jonas




??? Hur tänkte dom??? Mr Man, bad boy, macho man HA
tillåt mig asgarva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Jag har försökt 1000000ggr att förklara för Jonas
att bara för att det står på paketen så ÄR DET INTE SÅ!!!
Allt som står på paket är inte sant!!! Stackars lilla J som tror
att det är på riktigt!




I paketen låg otroligt coola dvd filmer =)



Å ett KASS x-box spel...Jag gillar inte motorcykelspel....
får nog byta det till ngt i min smak...det är ju jag som e hemma
å mammaledig!!!!



Undrar va Andreas sysslar med??? Seriös vapenhandlare!!!
Handla inte i hans jaktbutik, tycker inte han verkar seriös=)



Vi fick blommor oxå...dom passade PERFEKT
vi vår nya FINA tavla å den nya FIIIINA eldgrejjen!
Jag älskar denna väggen nu!



HA....vapenkille!!!! I mina rosa tofflor
å med den hållningen!!!
*ASG* (pappa det betyder asgarv)



Men va mysigt vi hade det, å Ronja stortrivdes!!!!



Hello kitty pjamasen



I söndags åkte vi till Jonas butik...Ronja ville bada Spa!



Mormor å moster Lena hade köpt fina badbyxor till
Ronja



Mmmmmysigt!



å bada med pappa;)
Hon e trygg i vattnet...suger på tummen..hihihi



Härligt



ryggsim



gose-paus



Idag bytte vi till sittdelen, vi tog en poxerwalk
till mamma å pappa (2,2 km en väg) å åt lunch!
(gps:en sitter på styret så vi kan mäta hur långt/snabbt vi går)



Gosigt med lammskinnet!



Skrutt...det blev lite kall så vi fick ta på
jordgubbsmössan som mormor stickat!!



hon e så söt så jag DÖÖÖÖÖR!!!



Efter lunchen tog jag å pappa en promenad igen på 4 km....
nu jödrans ska gravkilona bort!!!!!!!!!!!
Men pappa.....vägen går inte åt det hållet, ser du inte det?



Jonas skulle klippa häromdan med handgräsklipparn...den funka inte
sa han.... HA HA HA konstigt?? För det gjorde den VISST DET!
Trädgårdsmästaren va här idag å prova å det blev fint!
Min pappa han kan han=)
TACK TACK TACK

Seee u later alligators!!!!!!!!!1


9 kommentarer:

Farmor/Suzanne sa...

Det måste ju bli ett spa hemma, så som Ronja trivdes i vattnet! Och en sådan söt mössa mormor stickat.
kramkram

Anonym sa...

Hur får man tag på en sån trädgårdsmästare. Han verkar ju kunna allt. Har du nåt telefonnummer?

Pernilla sa...

man bara döööör så söt hon är!!!!
man ser att hon tycker om badet.

love you!!!

Lotta sa...

Det kommer bli ett spa hemma;)

Anonym: trädgårdmästarn e grym! Konstigt att han inte börjat med häcken än bara? Jag har inget nummer...han bara dyker upp ;)

Martina sa...

Åhh vad lyxigt att bada bubbelpool! :-) *avundsjuk*
Åhh Ronja e så söt så söt så söt!!!
SHIT vad det går fort med dom små... 4 månader och det har hänt så mycket! Plötsligt blev Viljah en riktig spädis igen, o jag som tycker att hon kan mycket! ;-) Hon fyllde 2 månader i fredags.
Vi kanske kan boka en dejt i januari? :-) Vi ska upp till My Dog, hade varit skitkul att ses!!
KRAM på er!

Lotta sa...

Jaaa Martina...ni MÅSTE komma hit i Januari! Kanske står ett spa här hemma då så kan vi bada allihop;)
Pussa på söta Viljah ifrån mig!

Kraaaam

Lena sa...

Stor hon är nu Lillstrumpa =)
& söt med ..
Love you Pusssss

Anonym sa...

OHHHHHHH jag blir alldeles sjuk när jag tittar och förstorar bilden, när hon har tummen i munnen och fullt med mat runt munnen!! Man riktigt ser hur hon vill HA MER!
Jag bara längtar efter att ni ska få ett SPA hemma, jag menar att få se blider på familjen i badet!
Kram

Anonym sa...

Anonym =Farmor glömde skriva namnet