onsdag 22 juli 2009

köttgryta a la mamma








Igår va jag duktig!!!!!
Tänkte jag skulle göra köttgryta...men Jonas gillar bara
min mammas köttgryta....
Så jag ringde mamma å fråga hur hon gör!!!
Jag fick alla tips...och gjorde den "a la mamma"
Men i affären kunde man inte köpa den viktigaste
ingrediensen...MIN MAMMA.. så då fick jag ringa henne
igen å säga HJÄÄÄÄLP!!!
Så här bra gick det...lite lök å lite morötter



lite knivar å skalare



bara å skala lite.... oj va go den blev!!!! Det gjorde jag BRA ;)



På em kom Alva å hälsa på Ronja



Hon hade med sig mamma Anna å brorsan Pallis



lite mannekängbilder:
Ronjas fina pjamas som hon fått av moster Lena



Den passar bra på världens finaste bebis



tuffast i fjärås



dom vackra blå



När man e mamma ledig får man jobba hårt!!!



medans vissa bara latar sig



tur man har barnvakt



oj nästan samma bild igen



Igår blev Ronja 2 månader...Pernilla kom på kalas
med en present...SÖT



fast pannbandet...hur tänkte hon där???
hahaha stackars barn!




På kvällen kom Lena å Jimmy oxå på kalas!



Ronja fick en fin mobil



Va hände med min köttgryta???? Nä den får vi visst
äta idag! Lena å Jimmy va JÄTTEHUNGRIGA å vi kunde
ju inte låta dom äta pizza helt själva å läskas
av våran köttgryta!!!!!!




Nu ska vi åka till Kungsbacka å ha en dejt med Jennie
å sötnos Bella!!! Å Ronja har tagit på sig fiiinkläderna!
(som mormor å moster Lena köpt)
ASCOOLA.... I LÖÖÖÖVE


I´ll be back!!!!!!!!

8 kommentarer:

Lena sa...

Va det mamma som hade gjort den !!!!!!!!! Å du tog åt dig äran =) Tack för en mysig kväll <3
Pussss

Lena sa...

& glömde säga ,,, grym outfit =)
Den é sååå söt ..

lillan sa...

Tänk att vi är samma familj!
Ena halvan blir superbra på kort,Konstigt...Men Ronja vinner över alla. Lots of Love to you.

The Who sa...

Tok-söt liten tjej men STACKARS BARN!!! Skämma ut sig på det där viset på Kungsmässan, jag hörde ryktena gå så jag var tvungen att kolla in här å tyvärr stämde det ju... Ojojoj vart e världen på väg...

The Who sa...

Ja mena den där outfitten alltså... Leopard-grejen... Om det inte framgick... Men det säger ju iofs sig självt...

Farmor/Suzanne sa...

Jag måste nog hålla med om att kungsmässefitten!! inte riktigt var i min stil!!
Men det bestämmer ju inte jag!
Söt så det förslår är hon i alla fall! Och jag fick ett MMs idag när hon försöker att ta sina leksaker i gymmet!! Hon är ett underbarn!

Lena sa...

Ni har ingen smak... Den är jätte fin. =)

lill sa...

Lena o jag kanske slutar köpa kläder till Ronja. Svårt att veta hur the WHO vill ha det, vet att han tyckte om läder o nitar i sin ungdom förståss!thi hi o haha.