lördag 20 februari 2010


Hej hej hej!
Vi är INSNÖADE!!! Å säkert är vi dom
enda i hela Sverige som är det=)

Vi skulle gått på fest ikväll...å kusin Lisa skulle passat Ronja!
Men näää vi blir hemma!!! Kan inte ens ta oss till pizzerian;(
Men men men vad e väl en bal på slottet???

Som säkert alla redan vet så ÄLSKAR jag snön....
Men jag HATAR när det SNÖAR!!!! Nu får det räcka!
T.o.m för mig!!! Snön får gärna ligga...men gatorna kan
väl få vara fina iaf?? Det är inte kul när man kör
fast hela tiden:( Å ingen kommer å hälsar på!
Fast idag har både pappa & Pernilla vart här! Skönt att
dom bor så nära!
Min pappa tycker att om man ÄLSKAR snön
som jag så ska man bo i norrland...här nere
har snön inte att göra enligt honom! Så nu pappa
flyttar vi till NORRLAND;)

Igår va Ronjas kompis Vilma här...vi åt lunch å tog
en promenad i snön...det va mys!




Å igår kväll gjorde jag Chokladå chilli marinerad kycklingfilé
fylld med Chevré!!! MMmmums det va jättegott!



Och idag...tro det eller ej....men jag har LAGAT mat
till Ronja! Kyckling potatis sås å grönsaker!
Här får hon provsmaka såsen...YUMMY



å så här fint blev det=)



lite större bitar än dockan e van vid!



äta själv med sked! hur funkar den?



konstig makkapär?



med lite hjälp från händerna så går det!!



skuuumt!



HUR kan man vara så söt???



Sandra å Kenneth( Chillis bror) va ju här i veckan
då fick Ronja denna fina klänningen
och leggingsarna



fin fin fin!!! Tack Sandra



Ronja ramla lite in i sin leksakslåda...eller snarare
störtdök =) ....aj aj aj i
pannan!!



Ronja youtube-barnsångs-surfar med sin pappa



Å här kommer VIDEOSARNA:

Dom har sååå mycket å prata om Ronja å Vilma

Original Video - More videos at TinyPic


Ronja har börjat gå med sin lära-gå-vagn

Original Video - More videos at TinyPic


Nu har Ronjas filmer kommit å hon gillar verkligen när dom sjunger

Original Video - More videos at TinyPic


Grymt gooood e min mat=) fast lite stora bitar...men hon tuggar på:)

Original Video - More videos at TinyPic

Ronja ska lära sig äte med sked :)

Original Video - More videos at TinyPic


SO LONG!!!!!!

4 kommentarer:

Lena sa...

ooooo så söt hon är..
Jag tror inte videon va till Lillstrumpa.. Den va till Jonas tror jag =)

Pa sa...

Tänk vad du kommer att sakna Ronja
när du är i norrland, för hon vill bo i Åsa har hon sagt till mig.

Martina sa...

Heej!

Viljah ÄLSKAR att titta på era videos på Ronja! :-D Hahaha!

Fina bilder och roliga videos som vanligt! :-)
O vad DUKTIG Ronja är på att äta, men en sked i handen ;-)

O vad fint Jonas sjunger! Han kan juh! ;-D

KRAMAR

lillan sa...

Påminner mig när ni var små. Jag hällde välling i kaffebryggaren o tvärtom.