måndag 28 juni 2010

Hej hej!


Jag passade Lindas barn! Jisses va skönt det är å passa
dom.....dom leker med Ronja massor å jag får avlastning=)
Ronja älskar större barn! Å särskilt Amanda å Evelina!
Dom badade i Ronjas gigantiska pool;)

våran stora tjej äter äpple på "riktigt" nu



sötast i världen



Jag har vart på mitt jobb å handlat....
här e hallen innan



å här e hallen efter trädgårdsmästaren å
jag fixade;)
Nu är soffan inlämnad för målning
(den ska bli vit)
till trädgårdsmästarinnan
speglarna på sidorna(sitter en på motsatta
sidan oxå) har ljushållare...riktigt fina



Ronja älskar å sitta å plaska i sin pool...från utsidan...
för i vill hon inte sitta...lilla prinsessan blir ju blöt då



men doppa ansiktet tycker hon e kul



Ronja har fått en fin 1års present av Inger!
Såååå SÖT badhandduk!
TACK TACK



Å så va det MIDSOMMAR!!!!!!!
Störtskönt väder å trädgårdsmästaren hade fixade
midsommarstång


som Jonas å Jimmy klädde så fint




paparazzi-Lena



undrar om den sitter fast där kameran??



Ronja åt sin första grillade korv med bröd!
Hela slank ner lätt som en plätt



mmmums



fina midsommarkillarna


tumtjejen



sen blev det mat!! Ronja åt matjesill potatis å gräddfil,
det tyckte hon va jättegott


sillätning



Jörgen å Jimmy åker rutchelkana



sen blev det dans!!! Oj oj oj va det svängde!!!!
Iallafall för mig Lena å Ronja, för vi va dom
enda som har barnasinnet kvar;)



små grodorna små grodorna är lustiga att se....
ja det är dom:) eller snarare....träskpaddorna=)
gravida syster å jag;)



Ronja smormor hade gjort en JÄTTEFIN midsommarkrans
till Ronja! Men NÄÄÄÄÄÄ den skulle
absolut inte sitta på hennes huvud



ta bort ta bort ta bort


jag håller hennes händer så kanske vi kan få ett fint kort....eller inte



Jörgen å Ronja åt jordgubbar å grädde och jordgubbstårta



mmm ka (smaka på Ronjaspråket)

Jag använder min lilla kamera när jag är ute på
dagarna.....men jag HITTAR inte den!! Hoppas den
inte är borta för alltid.. då blir det dyrt för Jonas;)




Mina älsklingar=)


NÅGRA MAT-VIDEOS:

Ronja äter matjesill:

Original Video - More videos at TinyPic



stora tjejen äter äpple:

Original Video - More videos at TinyPic



och sist men inte minst...första besöket på mc donalds med Linda Amanda å Evelina...
slog mig nu...alla kort från min dag med Linda Amanda å Evelina på b l a Ikea å Mc donalds är
på den lilla kameran som e borta;(

Original Video - More videos at TinyPic


BYE å AJJÖ

4 kommentarer:

Lena sa...

Tack för en mysig midsommar =)
Fint det blev i hallen ...
PYZZZZ

Farmor/Suzanne sa...

Så söt midsommar prinsessa. Och en ny McDonalds tjej!! Längtar så efter att ni ska komma hit. Kramkram

Caroline sa...

Lotta! Vill Ronja vara med på en bild i butiken som jag ska skicka in till en tävling? Det ända hon behöver göra är att sitta i en stol och leka med några muggar och tallrikar!=)Gåva från butiken är en självklarhet! Vad sägs? Ring mig till butiken, har inte ditt nummer. Kram Carro, Babyproffsen

Farmor/Suzanne sa...

Jag kan inte se mig mätt på McDonaldsbesöket!!! Så ljuvligt, den damen vet vad hon vill ha!!!