onsdag 5 maj 2010





Hej hej hemskt mycket hej!
Nu känner jag mig piggare igen=)
Sååååå jobbigt å vara trött...men nu
is Lotta back=)

Nu är det bara 2 veckor kvar till våran
docka fyller 1 år!! HJÄLP va tiden går fort!
Nu ska här grejjas kalas!! Släkten kommer
på lördagen å kompisar på söndagen!
Det är svårt det där med barnkalas...vem bjuder man
å vem vill komma? Så är det nån som GÄRNA vill
komma på 1års kalas, hör av er, här kommer
finnas MASSOR av tårta=)

I lördags va vi på kosläpp, Ha ha det va kul! Ronja trodde
alla kossor va hundar! bovve, bovve, bovve sa hon hela tiden ;)
Å Dilli (Chilli) fick nån ko heta oxå....ja dom e ju svart/vita båda 2;)
Jag glömde kameran:( men tog ett kort på Sandra Emil å Thea
med mobilen när vi fikade efteråt iaf




I helgen har Lena, Jimmy, Kitty å frallan vart här!
Mys mys mys!!!

Lite middag blev det på lördagen




undrar om han mår bra lilla Jimmy???



Jonas, Jonas, Jonas, alla ser ju att det är du som äter
VÄRLDENS största punchboll ändå!!!!!



Ying å Yang myser



jag ÄLSKAR å somna i soffan, kanske inte så socialt
när man har gäster.... men men men sån e jag=)



söndag morgon hade Jimmy å Ronja tårt å saftkalas;)



skål



botten upp



Ronja å Kitty hade pusskalas=)
(Ronja säger Kitty nu..... ti ti, men hon säger inte
Lena;)



oj en uppånerpå-bebis



kul puss-ställning



SE va frallan blivit stor nu!!!! Fina fina frallan..18 veckor nu!



vi tog en promenad oxå



å dom tuffa killarna hängde på



men Lena...så konstigt du går!!!



vi träffa Jörgen på vägen, han stanna till bara för han sååååå
gärna ville att jag skulle fota honom till min blogg!!!!



vi gick upp till mamma å pappa! Mamma va som ALLTID denna
årstiden bland sina fina blommor!! Där lever hon vår och sommar



å pappa hade fixat ett lock till Ronjas sandlåda!!!
Fixarmorfar



Leba ville gärna prova russshhhelkanan!
Problem eller? hi hi hi



hon blev lite rädd stackarn när det gick så fort



men Ronja hon kan hon=)
Se fina nya Me too jackan;)



hon e inte rädd hon, fast morfar e ju med förståss



Chilli roar sig med att tugga upp Leos leksaker



men han e lika glad ändå...SÖÖÖÖTA LEO



Jag å Lena har hört att det är "inne" att göra hoppkort!
Så det tänkte vi att DET GÖR VI, för vi vill va COOOLA!!!!



så här gör vi Lena...det blir fräckt



men ååååå va vi kan



asså....så snyggt...man kan tro att vi övat HUUUUR
länge som helst....men det har vi inte....vi e nybörjare



små grodorna



hur tänkte vi där?



Jag: såhär Lena...som svansjön



fast Lena körde mer "thriller"



Nääää vi e nog inte så coola ändå:(
men kul, det hade vi!!



när vi kom hem satt det nån utanför



wieee det va bagarn!!!! Kul med så fint besök!!!!
Han hade sin motorcykel med sig! Ronja fick sitta på
den å Lena fotade....Men jag hittar inga kort!!!
Hon glömde nog sätta på kameran...blondinLena=)



I måndags va Sandra, Leo å Molly här



å i tisdags va vi hos Jennie å hälsa på deras nya familjemedlem
Elvira! Så söt!! Å så liten!!! Kan inte minnas att Ronja vart
så liten



söt söt söt..å coooola bebisjeans=)



jag va en sväng å kramade om mina älskade jobbarkompisar oxå!!!
Jag har världens goaste arbetskamrater!!!
Men just i tisdags hade dom nog andats in ngt konstigt;)



jag å Ronja på jobbet



Vi avslutade dagen hos Susanne på toyshop!!
BÄSTA leksaksaffären i hela sverige!!!
Hoppa sRonja förstår att hon ska vara glad
att vi känner Susanne....bäst å vara snäll mot henne;)
fast det är inte svårt...hon e ju så gullig=)

Ronja tog sina första 3 stapplande steg i söndags....å det har vi på film, men jag kan INTE
ladda över den....tror den e för stor;( ledsamt!!! Men jag ska filma hennes gång nån dag snart
så får ni se=) Snart går hon nog på riktigt!!!

Å precis när jag skrivit detta...då kunde jag helt plötsligt ladda hem fimen...JIPPIE:

Original Video - More videos at TinyPic

FLER VIDEOS:


Idag har vi vart hos Cajza å Anton...lunchat promenerat å lekt!
Dom leker bra ihop ...kolla in jucken:) hi hi hi hi

Original Video - More videos at TinyPic


tänk att barn kopplar så fort...ha ha ha ha

Original Video - More videos at TinyPic



Jag säger bara.........
KRAAAAAAM!!!!!!!!

4 kommentarer:

Lena sa...

Tack för underbara dagar.. GRYMMA va vi när vi hoppade. Talang nästa =)
PUSSSSSSS

Cilla sa...

Jasså, så det är från dig jag fått min trötthet då.. typiskt!!
Jag önskar att jag var så agil som Lena tycks vara.. men jag orkar fan inte ens runt hörnet med Badah typ vissa dagar.. fast det har nog med mitt låga hb värde :(
Skrattade gott åt alla videos :)
Kram!

Farmor/Suzanne sa...

Så kul att se dessa videosar, kan se dom om o om igen!!! Och hennes första steg!! Duktigt!!
Kram från Gotland

Anonym sa...

Hej lilla Ronja,
snart blir du ett år. Vi minns den natten du föddes... det åskade och din mamma drack kaffe...
Vi vill önska dig ett stort grattis på 1-årsdagen i förskott!!! Vi hoppas du får många presenter och att du får äta så mkt tårta du orkar.
Många kramar från Maria och Theresa