måndag 17 maj 2010






Jag vaknade imorse....Det är Chillis FÖDELSEDAG!!!!!
Älskade prinsessan fyller 5 år!!
Hon blev jätteglad av min sång=)
Jag lovade henne en promenad till Susanne på hund&katthörnan
för att där få välja sina egna presenter!!!
Vid frukosten hörde vi på radion att idag är
det Norges nationaldag....VA??? ha ha ha hur
kan dom ta fel på datum sådär?? Eller?
Jag sprang...nä inte sprang....jag gick å kollade
kalendern....Chilli fyllde IGÅR!!!! Å vi har tagit fel på dag!!
DÅLIGT DÅLIGT DÅLIGT!!!!!!!!!!
Men hon förlät oss! För vi firar IDAG!!!! HEEELA dan=)
SÖTA CHILLI ÄR 5ÅR!!!! ÄLSKADE BEBIS

Tänk att hon vart såhär liten


Dilli dill dill älskar SOLEN



Vackrast i HELA VÄRLDEN!!!



Å mina bebisar!!!
Chilli älskar sin lillasyster å lillasyster älskar Chilli


5 åringen



Aprils kalenderbild på staffar.se


HIPP HIPP HURRA TILL CHILLI PÅ
HENNES 5ÅRSDAG IDAG (IGÅR)



Och nu har det hänt!!! Ronja GÅR!!!!! tog sina första
små steg förra söndagen ju! Men nu går hon på riktigt!
Va fort allt händer! Nu är det riktiga långpromenader på
ca 5 meter=) Första "promenaden" tog hon i fredags...1 vecka
å 1dag innan sin 1årsdag!!

Vi va på en liten turne i torsdags jag Jonas å Ronja!
Åkte å hälsade på Eva å Lars i deras nya hus! Helt nyinflyttade
med kartonger högt å lågt...jag är INTE avundsjuk!!
Men va fint det är. Mitt i skogen å nyrenoverat å fräscht.
Det är Eva som har kenneln där Chilli är köpt!
Så hon ha massor av dessa "kamp"hundar!!!!!
Oj oj oj...det är så jobbigt med dessa BARNVÄNLIGA
TILLGIVNA ÄLSKVÄRDA FAMILJEHUNDAR!!!!
Alla 5 ville smaka på Ronjas mat



Alla ville pussa bebis! Här e Gunnel framme å
hånglar lite



Barn å hundar på golvet! Fast ibland fick
vi lyfta upp Ronja så hon inte
blev IHJÄLPUSSAD:)



Ronja gick igenom kartongerna för å
kolla om hon kunde hjälpa till å packa upp!
Hon hittade spriten!! Den ville hon hjälpa till med



SE..... små hästar;)


Centrera
Å en pippi!
Men han gillade INTE Ronja...dessa
KAMPFÅGLAR =)



Sen tog vi en sväng till Linda å hennes barn!
Robert är i Usa så han fick vi inte träffa *snyft*
Amanda har lite gymnastik



Gympa-Amanda



Linslus



tror det saknas ngt??? Hon e så SÖT;)



Ronja å Amanda spelade ngt spel med Jonas
Amanda hittade på reglerna...ingen fattade ngt



Ronja fick hälsa på hästen!! Hon ÄLSKAR hästar!
Tsäääh heter häst numer...hon pratar baklänges Ronja=)


Å på em bjöd vi in oss på middag hos mamma å pappa!
Pappa hade dukat FINT på Ronjas plats



Å på min plats oxå=)



Mmmmm det blev grillat!!! MUMS MUMS!!!!
Å pappa hade dukat fint! Vikt servetter å grejjat


Å Ronja fick gungat lite! unna unna heter det( gunga gunga om nån inte förstår)
Hon verkligen älskar å gunga! Vi hinner inte komma in till
mamma å pappa förrän hon börjar tjata om unna!


Unna unna



mammas å Pappas fina kylskåp!
Lenas lilla "frallan" har fått en plats där oxå;)



Ronja å morfar



HERREGUD han e så MOGEN! Ska sälja honom på
blocket snart tror jag



I lördags kom Anna å Andreas hit på middag!
Trevligt som ALLTID



Ronja fick 1årspresent=)



Det va kul



å jag fick oxå paket (25års present)




Jag fick rosa skärbrädor och 500:- på Åhlens!
SÅ PERFEKT Å SÅ SNÄLLT!!!!
TACK TACK TACK


Å Ronja fick JÄTTEFINA klänningar!!!
TACK TACK TACK TACK!!!!



En FIN bonusbild på Ronja å moster ejilla.
Nu behöver jag nog INTE SUDDA SMALA SÖTA syster!!!


VIDEOS:

Första promenaden till Jörgen i Fredags:

Original Video - More videos at TinyPic


När vi kom hem tog Ronja en promenad till:

Original Video - More videos at TinyPic

Å en till:

Original Video - More videos at TinyPic



Promenaderna har blivit längre sen dessa i fredags, det kommer nästa gång!


KRAM Å PUSS SES EN ANNAN GÅNG!!!!!

4 kommentarer:

Lena sa...

Grattis till fina lilla Chilli på hennes födelsedag..
Puss å kram

Pernilla sa...

GRATTIS till PUSSAR-Chilli, hunden som pussas mest i hela världen!!!!
Nej nu behöver du nog inte sudda mer Lotta, Ha,Ha
Kul att Jörgen ställde upp framför kameran, allt går när Ronjas är med.
Duktiga mosters pärla!!

Farmor/Suzanne sa...

Ohhhhhhh tårarna rinner!!! Så ljuvligt att se dessa första underbara steg!!!
Jaja GRATTIS Chilli!!
Längtar så efter er!! Hoppas ni får en SUPERTREVLIG 1-årsdag!!
jag finns med i själsligen med i pereferin!!
Kraaaaaaaam

Eva sa...

Tack för supertrevligt besök som alltid!!! Tror Ronja vill ha en egen pippi... haha

Kommer ner o hämtar skrivbordet någon dag/kväll nästa vecka tror jag!
Kram