torsdag 11 mars 2010

Hej hej heeeej!
Vilket härligt väder vi har...eller haft..för idag e det molnigt;(
Men det gör inte så mycket för vi ska iväg på
babysim! Idag e det avslutning på kurs nr 2! Å då får Ronja sitt
andra märke..."GRODAN"

Vi har haft en promenad å shopping vecka jag å Ronja...
träffade Jennie å söta lilla Bella i tisdags å jag mitt
dumma spån hade inte med mig kameran!!!!!!
Men massa shoppande blev det! Toppar till mig
å lite strumpbyxor till Ronjabus!
Ska ta lite bilder så ni får se allt snyggt jag köpt=)

Mammas sessa!


denna bilden e så fin!



Ronja verkligen älskar arga leken!



skratta å vara arg samtidigt...då ser hon extra muppig ut=)



nu har stora tjejen börjat vilja äta själv...det går
INTE så bra! Tur att vi har dammsugarChilli....golvet
är alltid rent... å Ronjas kläder å stol
tvättas oxå flitigt av staffe-tungan=)



storasyster måste oxå smaka;)



det är jobbigt med sked...detta e bättre



JA jag hittade den gröna ankan när jag dammsög.....
långt in under våran hallsoffa hade "nån" gömt den=)

Nu har det blivit ank-krig i Åsa.... Ronja älskar sin gröna
anka, men mosters går NÄSTAN lika bra!
Nu har morfar letat efter en rosa anka, men
det gick inte å få tag i....så det blev en blå med GULDNÄBB!!!

Här gör dom det stora ANK-TESTET
vilken e bäst?



HA HA HA HA



eller denna kanske???


Gör om...gör rätt.....JAAAAA den blåa vann!!!!
Eller va det fusk???


TVÅ SMÅ VIDEOS:


Här går det undan=)

Original Video - More videos at TinyPic



Ronja har fått mms från morfar...jag häll på att dö av skratt:

Original Video - More videos at TinyPic

9 kommentarer:

Pernilla sa...

Våran pappa är världens dingaste och GOASTE!!!
JAHA, nu fick man skulden för att "gömma" älsklingens grejor också. Det har jag INTE gjort, bara så ni vet. Puss på Ronja

Madeleine sa...

Awww så söt hon e lilla ronja, hon ser verkligen jätte arg ut på arga leken haha hur go som helst! kram

Farmor/Suzanne sa...

Nu har ni fått en privat "sömmare" också:-) eller???
Pernilla; håller på dig! Tror inte du gömt ankan!!
Längtar sååååååååå efter att få hålla Ronja, vilken skillnad det kommer att bli. Från 7 september
till 15 april!!!

Cilla sa...

Får jag låna din far till extra moffa sen?? han är ju föööör goooo..

Lotta sa...

Cilla: Du får gärna låna honom!!! Han e en ding/goooo moffa;)

Svärmor: det ska bli kul när du kommer...vi längtar=)

Pernilla: jag skrev inte att det va du...men eftersom du känner dig skyldig då kan man ju UNDRA??? hi hi hi

Madde: TACK å kram tebax

Lena sa...

Ha ha ha.. han är för söt lilla pappa =)
& Lillstrumpa är söt hon med ...
Tack för igår kul att se när Ronja dyker =)
Pusssssssssssss

Madeleine sa...

Har sett på babyproffsens hemsida att dom har rosa anka.. kanske ett tips vart din pappa kan kolla! kram

Bubbelmamma sa...

Vilken söt tjej ni har!

Lotta sa...

Tack "bubbelbarn" =)

Madde: Hoppas nån ser ditt inlägg;) hon önskar sig en ROSA anka!!!

Kramar L8