måndag 8 mars 2010

Hej alla!
Våren e på väg!!! Trots all snö som ännu ligger kvar så
har jag vårkänslor=)
Jag har bytt ut ljusen i ljusstakarna i köket
mot rosa....hängt upp vår handukar å snart
ska det komma fina vårblommor i köket;) Dom inhandlas imorgon!
För då ska vi träffa Jennie å Bella å shoppa å fika lite=)

Vi har haft en lugn vecka...med toppenväder å MASSOR av promenader!



Ronjas moster Pernilla va här med en present...
en GUL anka... Ronjas favvo e den gröna ankan, men Pernilla hoppades
att hon skulle byta favorit till "hennes"




morfar hjälper till å "fjäska" in den nya ankan



se så kul den e



men fortfarande ett stadigt tag om den gröna


okej då...den e väl okej! Men favvo??? Vet inte än?
Konstigt nog så försvann den gröna ankan häromdan
när Pernilla vart här????? Hmmmm....jag säger inte att
hon gömt den....men man kan ju undra;) Hi hi



en annan kul lek är flyga stol leken



I lördags kom Jonas syster Jenny med familj!
Oliver å Wilma bada spa!!



6minus ute å 38 grader i vattnet



försökte få med snön i bakgrunden...men det ville inte
kameran!


Å vi spelade spel! kampen mellan könen...Å vi VANN
jag å Jenny, för killarna fuskade på våran sista fråga!!!!!!!!!!
Rätt ska vara RÄTT!!! VI VANNNNNNNN!!!!!!
Moget Jonas...peka finger



undrar vem hon e släkt med????
Konstigt att alla vill vara med på min blogg
HELA tiden!!!



gos gos e lite trött



LITE VIDEOS KANSKE? :
Ronja har sen i fredags VÄGRAT välling! Både på morgon å kväll.... hon vill verkligen
inte ha...blir lessen när hon ser flaskan;( Men vatten i flaska har gått bra?
Men imorse ändra hon sig å ville ha välling igen....men så här va det i lördags morse...frukost på sängen!

Original Video - More videos at TinyPic


Helt onödigt å börja krypa!! Detta är Ronjas ngt udda krypstil....hon blir alldeles röd på kinden=)

Original Video - More videos at TinyPic

Ett nytt sätt å ta sig runt=)

Original Video - More videos at TinyPic


favorit;)

Original Video - More videos at TinyPic


MASSA KRAMAR TILL ER

7 kommentarer:

Lena sa...

Varför har ni inte köpt en rosa anka till henne.. Grön å gul är väl inget fint !!!

Madeleine sa...

Awww va hon växer lilla Ronja :)

Hoppas de ligger kvar liiite snö tills på måndag när vi kommer..

kram på er

Farmor/Suzanne sa...

Gud vad kul att se henne försöka ta sig fram. Envis dam som kommer att lyckas. Detta var toppaen att få se idag!
Kram från en "snörförkyld" farmor

Lotta sa...

Klart det ligger snö på måndag=) Jag tror jag åker med dig hem sen Madde;)

Lena: Ronja önskar sig en rosa;)

Farmor: krya på dig!

Pernilla sa...

Jag lovar att jag inte gömt den gröna, jag skulle väl aldrig stjäla från mosters pärla :) älskar ju den ungen ju!!!!

PA sa...

Jag håller med Pernilla. Det blir allt oftare som det kommer in vissa lögner på denna blogg.
jAG SKALL LETA EFTER EN ROSA ANKA

Pernilla sa...

Bara så ni vet.... Lotta hittade den gröna ankan när hon dammsög men hon vill inte blogga om det för hon vill att ni ska tro att jag stjäl från söta underbara RONJA!! :)