onsdag 13 januari 2010

Ronja har fått sååååå många leksaker i julklapp.....
men hennes absoluta favorit är vårt skohorn=)

så vitt blankt å fint



hmmm?



hon springer iväg så jag inte kan ta det=)



med bara lite lite stöd så går hon med sin
lära gå vagn som hon fick av faster Jenny å farbror Abu
å kusinerna Wilma & Oliver i julklapp



Å hej å hå



va glor du på?



Vi ska ju byta kök....å igår kom vitvarorna.....
Näääää det blev inte alls rörigt!!!!!!!!!!!!



inte alls RÖRIGT!!!!!



Fina nya kylen å frysen på plats....snart kommer
dom nya skåpen oxå. det är inte så fint med glapp emellan



Å den nya fina induktionspisen! Som
exploderade när vi satte på den!!!!!!!!!!!!
Så vi kör kokplatta=) SNYGGT!!!



Men idag kom elektroluxkillen å laga den!
Jisses...hela spisen är ju som en stor dator



sladdar kablar å massa elprylar!
Nu vet jag hur våran spis ser ut på insidan!
Det hade blivit nån kortslutning! Men nu mår den
bra igen efter operationen!



Cajza å Anton va å hälsa på idag! Lunch å promenad!
Det va mysigt! Anton har en ny mössa;)



Ronja nyvaken å "ruffsig" hihi hon börjar få hår nu
å då kommer ruffset på köpet=)



Morfar gjorde sitt dagliga besök...jag tog 7 kort på
dom... och på alla ser båda 2 helt "muppiga" ut!!!
Detta va det bästa...då kan ni tänka er hur dom andra
korten ser ut...HAHAHA



Morfar fick kaffe, å ronja lånade ut sin fin-sked



pappa gillade den! Undrar om han snodde med sig den hem
för nu är den borta!!!! Tror nog han vill ha den till
sina Cornflakes imon bitti:)



grötdags



men hallå...så ska inte haklappen vara



inte så heller



var e Ronja???



Tittut



ny mössa



bästisarna leker



Ronja tuggar på sin hundtelefon



Denna dagen började PERFEKT....



spegel spegel på golvet där
säg vem som klantigast i världen är????
(tips...det börjar på J å han bor här....å
han har inte hängt upp spegeln som jag "råka" välta)


VIDEO:
Ronja kom på en ny lek....huvudet lägger hon på sne när hon ska flörta å va söt;)
Ska försöka filma hennes "dans"

Original Video - More videos at TinyPic


Det bor en kompis i de nya ugnen oxå...vilken tur

Original Video - More videos at TinyPic

Ha ha ha ha

Original Video - More videos at TinyPic


HOPPAS NI ALLA FÅR SJU
UNDERBARA ÅR....FÖR DET KOMMER INTE JAG;(
(HUR HÄVER MAN EN SÅN HÄR FÖRBANNELSE?)

PYZZZZZZZZZZZZZZZ

6 kommentarer:

Lena sa...

Hon é för söt.. tänk när hon ska rädda sin kompis i ugnen, & slår sönder den =)
hi hi hi .. Puss

Madeleine sa...

Awwww e hon inte söt i sin lilla hello kitty gåvagn :) ett litet tips lotta när ronja blir lite större å skall gå själv, e att lägga något tungt i vagnen så den inte tippar bakåt när hon stödjer sig på den :) kram på er

Lotta sa...

Gå vagnen är helt tippsäker...handtaget är lutat framåt och det sitter en justerbar broms på hjulen;) Visst e den söt vagnen=)

Kramar tillbaka

Madeleine sa...

Okej de e jue jätte bra, dom kanske har förståt att dom bruka tippa.. eller så e de för de e hello kitty hihi

Ja visst får du gärna länka till min blogg :)

Cilla sa...

Klart du kommer att få 7 underbara år!!
Så söt hon är på bilden när hon sätter haklappen för ansiktet.

Du låter precis som jag när jag vill att Badah ska sjunga, Badah kan du sjunga? detta säger jag typ 140 gånger.. Ronja, kan du dansa? Åh man frågar tills man får en reaktion..

Hoppas ni får ordning på köket :)

Farmor/Suzanne sa...

tur att jag kan folja mitt barnbarn med familj fran andra sidan jorden.
Kram fran ett soligt och varmt sydafrika