tisdag 20 oktober 2009

lite saker

Härliga höst! Jag älskar hösten! Kallt soligt å friskt!
Vi har det riktigt mysigt! Ronja håller på att få 2 tänder till
och det gör ONT! Aj aj aj va hon e ledsen, hon vill bara sitta å gosa
med sin mamma! Lite panodil å mycket gos gör
det lite lättare för våran lilla söta prinsessa!!
I Torsdags började vi på babysim. Det va jättekul! Ronja ÄLSKAR
att bada! Hon e helt galen, plaskar å har sig!

Chilli fick en boll av Magnus på Toyshop på freeport!
Dom är så gulliga där! Ska ni handla leksaker rekommenderar jag
ABSOLUT toyshop! Gulligare människor får man leta efter=)




Chilli trodde det va en pilatesboll



Hon älskar sin "lilla" boll



Vi köpte en overall till Ronja i Ullared.....Höll på att skratta
ihjäl oss när vi kom hem å prova den! Så Pernilla ska lämna tillbaka
den å vi har lagt ett bud på en "Me too" overall på tradera!
Jag vill GÄRNA ha förra årets...den e så fin men svår att
få tag i! Hoppas vi får den! Vi får ge lika mkt som en
ny årets modell....men vad gör man inte när man ABSOLUT vill ha en!



Ha ha ha hur tänkte vi när vi köpte denna????



Här e den jag vill ha!!!! Brunt fleece på insidan
å stickad på utsidan!!!!!!! VILL HA VILL HA VILL HA



I fredags va vi hos Emil, Sandra å Thea...jag tog ETT
kort... det va på godiset....Jisses jag e heeeelt talanglös!!!!!!


Jag å Ronja sov middag ihop innan vi skulle iväg på
middag



MYYYYYYS



sen bar det iväg



på middag hos Jenny å Andreas å Vilma!
Vi hade en supertrevlig kväll men massa god mat!
Men dom lever på stenåldern....hade ingen elvisp....så
vi fick hjälpas åt att vispa grädden till.....................



TOSCAPÄRONEN, MUMS.... Gravidkilorna blir kvar, det
går utför med mig ;)



Undrar om dom verkligen lyssnar på Jonas?
Han har väl aldrig ngt vettigt att säga?



Ronja sov i Jenny å Andreas säng!



Å i söndags kom Anna-Karin å Andreas å deras
söta barn Julia å Adam



Anna-Karin



Å coooooola Andreas



Adam råkade "väta" ner sina byxor...Ha ha ha SÖT



Han hittade några killar utanför som han ville leka med!
Så han sprang dit innan nån hann stoppa honom!
Killarna tyckte det va konstigt att han inte hade några byxor=) Ha ha
ha ha Inte alls konstigt




Igår va jag å Ronja hos Jennie å Bella å mös lite,
sötBella kom å mötte oss



Hon visade sina fina gummistövlar



Å Ronja har fått låna Bellas hoppgunga



den va kul



hoppdrottningen! Tack Jennie för att vi får låna hoppgungan,
Trädgårdsmästaren har vart här å satt upp en
krok i taket nu! Bilder kommer sen



Bella låna min mobil, det ska börjas i tid;)



undrar om hon hör ngt?? Hallåååå?
Hi hi hi



Trädgårdsmästaren har satt upp takkronan!
Han har gjort massa annat oxå! Ska ta min kamera å gå runt så får
ni se nästa gång=) Han e duktig den där trädgårdsmästaren!!!




I söndags va vi hos Pernilla å Jörgen!
Oj va fiiint dom har det i sin trädgård.



å trappan upp till huset är såååååå inbjudande;)



Å fönsterlådorna...WOOOOW...Pernilla Pernilla
hur gör du? Har du ngt knep?



Tackar tackar



SES SNART IGEN MY FRIENDS


4 kommentarer:

PA sa...

Fint hos Pernilla, men du glömde Jörgens fina skottkärra som han har pimpat själv

Pernilla sa...

Ronja är så SÖÖÖÖT!
Men jag tycker inte om att du tar kort på mina "blommor" som jag aldrig hinner ta bort.
Vissa har trädgårdsmästare och vissa inte.... ;)
Och du ska inte ha något beröm för dina krukor för jag vet vem som pysslar om dig och dina blommor (din andra trädgårdsmästare!!!)
sätt in bilder snart på Ronjas hoppelihopp.... Love you

lillan sa...

Ett gott skratt så här på morgonkvisten, så roliga höstbilder från Pernillas entre, första intrycket e ju viktigt;)

Lena sa...

Jag tycker Pernillas blommor é fina .. =) Jag har oxå sådana ibland .